Ridträning

Tagliabue

Trådstartare
Halloj!

Varit borta från Buke ett bra tag men nu är jag tillbaka igen :) Har kvar min gamla kuse Belmont som hänger med mig i ur och skur, min ögonsten och bästa vän som jag sliter arslet av mig rent ut sagt för att få honom att fungera.

Han har blivit ridtränad regelbundet nu för tränare (en bekant som är utbildad och jobbat på diverse ridskolor tidigare, har mkt konvalecenthästar åt en större tränare här uppe) i drygt 2 års tid. Och jäklar vad det har hänt mycket med min kung, han går stadigt i form i skritt och trav och vi har påbörjat form i galoppen. Tyvärr tar han bara vänster galopp än så länge, klockrent från skritt, höger galoppen försöker vi jobba på.

Belle går för det mesta under sadel, det är skogsturer, galopprace (läs intervaller, lugna och förhoppningsvis sansade) och dressyrpass för tränare. Några dagar inför start kör jag lugna intervaller för vagn på våran långa sandraka. Är det fler än jag som tränar starthäst under sadel?

IMG_0505_zpsed196a4c.jpg

IMG_0577_zps70aa1d1c.jpg

IMG_0580_zpsee62ce60.jpg

IMG_0755_zps70412276.jpg


Sorry för bildbomb ;)
 

Liknande trådar

J
Träning Hej. Ska försöka fatta mig kort så att alla orkar läsa ;). Har ett eng.fullblod på 5 år, har varit hur snäll som helst i de snart tre...
2
Svar
23
· Visningar
2 549
Senast: _Jezzie_
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 624
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp