D

dressyrryttare

Det "går" ringorm i stallet :mad: :( så nu behöver jag all fakta, tankar och tips om det!
 
Det finns hur många trådar som helst om detta. Använd sökfunktionen så kan du få reda på både tips och fakta.
 
Det har jag gjort... men jag jag kan ändå behöva tips och tankar om det.
 
Vad jag kan säga om ringorm är att vi människor kan få det, har precis haft det men nu är det borta. Ta inte i såren på den häst som har fått ringorm, du kan leda den om du måste men rör den helst inte. Jag var och pillade på en häst och då visste jag inte att det var ringorm, men det gick bort med bakteriedödande medel och Lemisil salva. Ringorm är en sorts svampsjukdom.

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 149
Senast: Emma-pemma
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
594
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
357
Senast: Monimaker
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp