Rio Grand Sultan Memorial

B

**BORTTAGEN**

En av världens mest kända distanshästar närmar sig ”det evigt gröna ängarna”- se info nedan.
Rio blev Sverige kändis 1990 då han vann VM i distansritt i Stockholm med god marginal.
Att han sedan tävlade för Sverige och har gett oss den bästa placeringen någonsin i ett VM, då med Eva Rubin i sadeln har fallit lite i glömska. En femte plats vid VM i Kansas 1996 samt Best Condition fick ekipaget.

Hälsningar
Ingrid Boström

Rio Grand Sultan Memorial

Posted Tuesday, 13. January 2004 @ 21:39

Rio, one of the greatest endurance horses ever, has been diagnosed with with terminal cancer. Becky Hart, friend and partner of this great athlete has stated that "the vets at
Davis think he has about two weeks."
Becky is planning to have a "Tribute to Rio" at her ranch, in California, USA, on Sunday,
January, 18, 2004 around 1:00 pm.
"We are going to tell funny, inspiring, or any other kind of story about Rio while he is here to hear them.
"If anyone has a story they would like to share it would be greatly appreciated, and we
would read it at the tribute (if they don't mind). Otherwise, if you like, take a moment on
Sunday at 1:00 to remember Rio."
Becky Hart <randomrio@earthlink.net>
I for one will be greatly saddened with the passing of this magnificent horse and take a
moment on Sunday to remember him.
Sincerely, Monika Smith
 
Fantastiskt att Rio har blivit så gammal ändå. Det är en häst som jag tror har insprirerat många till att rida distans. Mycket tråkigt att höra. :(
 
Vad tråkigt :(

Men ändå som föregående talare sa - fantastiskt att han blivit så gammal. Och det är ju ändå inte bara det VM:et han gick bra på, han har ju en hel del vinster, placeringar och best conditon från stora mästerskap och tävlingar. Helt otroligt tycker jag :) Klart en häst värd att minnas
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
13 026
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
638
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 755
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp