Bukefalos 28 år!

Rix påkörd av tåget

Sv: Rix påkörd av tåget

Härligt. Håller med ovanstående kul att han får behålla sitt jobb ;D:banana:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Jo, han har fortsatt att repa sig under nyårshelgen, så nu är han skapligt (om än inte helt) bra.

Det känns som att det blir älgjakt med honom till hösten igen :bump: :banana: :love:

Jag blir så himla glad för Er skull, har tänkt så himla mycket på Er under mellandagarna och nyårshelgen :love:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Hittade den här tråden nu.

Vilken mardröm! Skönt att läsa att han hämtar sig.
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Jo, det är en stor lättnad, speciellt som vi igår fick höra att polisen ringt till en jaktledare i annat jaktlag och bett honom åka dit och skjuta hunden :eek: :eek:

Han stenvägrade, med motiveringen att han var rätt säker på vilken hund det rörde sig om och att den hunden vågade han inte fara och skjuta :angel: :angel:

Så polisen var alltså på väg upp hit från stan för att skjuta Rix :mad:

Tur för dem att de inte hann hit innan maken kom till olycksplatsen :devil: Det hade blivit extremt pinsamt och dyrbart för dem, eftersom vi skulle krävt en obducering av hunden och där skulle det ju ha framkommit att alla skelettdelar och inre organ var intakta och att skadan/blödingen i hjärnan var behandlingsbar med goda prognoser :cool:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

ja, och vad hemskt att förlora en kär vän i onödan...
Grattis till att han är på bättrinsgvägen. Och man får hoppas han håller isg ifrån tåget nästa höst!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Jo, det är en stor lättnad, speciellt som vi igår fick höra att polisen ringt till en jaktledare i annat jaktlag och bett honom åka dit och skjuta hunden :eek: :eek:

Han stenvägrade, med motiveringen att han var rätt säker på vilken hund det rörde sig om och att den hunden vågade han inte fara och skjuta :angel: :angel:

Så polisen var alltså på väg upp hit från stan för att skjuta Rix :mad:

Tur för dem att de inte hann hit innan maken kom till olycksplatsen :devil: Det hade blivit extremt pinsamt och dyrbart för dem, eftersom vi skulle krävt en obducering av hunden och där skulle det ju ha framkommit att alla skelettdelar och inre organ var intakta och att skadan/blödingen i hjärnan var behandlingsbar med goda prognoser :cool:

Skumt beslut av polisen att ta om de inte ens haft dit en veterinär. Man får ju bara avliva nån annans djur om det är uppenbart att det är bortom all räddning och din hund var ju uppenbart inte det.
De skulle gjort sig skyldiga till skadegörelse på annans egendom hur stört det nu låter..
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Jo, vad jag vet, så är de ju i första hand skyldiga att ta hunden till veterinär om inte ägaren går att få tag på. Om nu hunden inte är så söndertrasad att det är uppenbart att det är kört, vill säga.
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Skönt att han är bättre, ännu bättre att han får fortsätta med sitt "jobb":love:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Jag har inte heller sett denna tråd , men rubriken gav mig starka känslor , min vovve blev överkörd utav ett tåg i sommras , överlevde tyvär inte ..:cry:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Skönt att det gick bra!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rix påkörd av tåget

Nu, drygt 2 år efter den hemska dagen så måste jag knyta ihop säcken med att tala om att han fungerar mycket bra i jakten, har startat jaktprov med goda resultat, blivit länets bästa älghundsveteran 2007 och vad jag hört så även 2008 + att han har kvalificerat sig till länets mästarutställning som går av stapeln om ca 1 månad :eek: :love:

Vem hade kunnat tro det för 2 år sedan?

080930-RIX-1.jpg


Nu inne på 11:e året och still going strong och han kommer säkerligen att både jaga och starta jaktprov i höst :)
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Hade inte sett den här tråden tidigare när den var aktuell, och jag bläddrade igenom den nu och väntade lite på att du skulle skriva om avlivning...

Vad roligt det var att istället få veta att han mår så bra två år senare!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Vad underbart att höra att han mår bra! Blir alldeles tårögd av historian. Hoppas att ni får många fler fina år tillsammans :)
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Han är bara så vacker, en riktig jämte av den "gamla" stammen!

mimmipigg, medlem i Rix-fan club!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 134
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Blyger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 623
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 380
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp