Röntgen av höft/armbåge

CA

Trådstartare
När kan man tidigast göra det? Hunden är 10 månader nu, är det alldeles för tidigt för att få ett ärligt svar?
Hur mycket brukar det kosta på ett ungefär?
Gör man båda sakerna samtidigt?
 
Sv: Röntgen av höft/armbåge

Gör båda samtidigt så behöver hunden bara utsättas (och du betala) för en sedering (lugnande) Hunden ska vara över 1 år för att resultate ska bli officiellt. Vissa väldigt storvuxna raser har 18 månader som gräns (bl.a. Grandisar)

Kostar ca 800-1500 beroende på vart du går. Jag betalade kring... Jag vad var det? Nånstan kring 900:-
 
Sv: Röntgen av höft/armbåge

900kr för både höft och armbåge då eller? ÄR det med alla kostnader och så eller kommer de till? Jag trodde faktiskt att det var mycket dyrare.
 
Sv: Röntgen av höft/armbåge

Först tar kliniken ut en avgift för sedering, röntgen, uppvaknings-spruta (700-1500kr ungefär). Sen tillkommer en avgift från SKK (man får med inbetalningskort när bilderna tas) för avläsning och registrering av bilderna (200-300kr, minns inte riktigt).

Det enklaste är att ta alla bilder på samma gång, det säger man bara till om när man bokar tiden.
Som sagt, från 12 månaders ålder resp. 18 månader för storväxta raser är vad som gäller för att det ska vara officiellt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 396
Hundhälsa Hejsan Min ena hund har eventuellt artros. Jag var hos veterinär med henne igår och veterinär böjde och vi kunde märka en reaktion både...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp