Rolf East död på Sundbyholm?

Working

Trådstartare
Hej!

Jag fick idag nyheten att en av mina favorithästar Rolf East ska ha förolyckats på Sundbyholm igår. Jag har sökt på varenda travforum och letat som en galning efter info om vad som hänt, men ingen verkar ha snappat upp denna nyhet? Någon som vet vad som hände - och om det verkligen är sant??

// Wiola
 
Tyvärr är det sant. Han bröt bakbenet i övre sväng, loppet hade haft flera omstarter så hästarna var nog stressade. Bekanta på plats såg inte riktigt hur det hände men han avlivades på plats. Lars D tackar alla funktionärer och övriga som hjälpte till på Sundbyholms hemsida.

RIP Rolf East
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 105
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp