Bukefalos 28 år!

roliga djur

H

Hamster_gullet



Min hamster tommy har hoppat från som bur en gång...
:smirk:han gjorde inte illa sig ! och det va tur! har någon ocks haft ett roligt tillfelle när djuren gjort nått roligt! Skriv ! :bump:
:banana:
:idea:
:smirk:
 
mina hamstar hoppade oxå från bord, burar och annat på hög höjd.
fast jag tyckte inte att det var så kul, blev livrädd varje gång. Speciellt när dom ibland blev liggande på sidan nån minut efteråt... :crazy:
Men dom klarade sig alltid.. :)

Lite rloigare var det när min ena hamster alltid blev skitsur så fort jag åkte bort över en helg. Hon åt knappt (matvrak i vanliga fall) och sen när jag kom hem så satte hon sig i buren med rumpan åt mig och vägrade vända på sig.
när jag lyfte upp henne så VÄGRADE hon titta på mig. Hon bara vände bort huvudet hela tiden..
Det är inte många som tror mig, men mina föräldrar var med som vittnen och pappa vred sig i skrattkramper... :rofl:

*sakna* :cry:
 
Kaninen min hoppet rett i fönsteret en gang. :rofl: Han gikk alltid løs, og kunne hoppe ut og inn på verandaen/terassen/balkongen som han ville. Men en dag bestemte pappa og jeg oss for å være litt slemme :devil: Så vi lukket døren så kaninen ikke kunne hoppe inn! Kaninen kom hoppende, og stoppet foran døra, og satt leeeenge og tittet (kollat?) på den. Så hoppet han bort igjen, og satt seg med ryggen mot oss, leeeenge. Det så ut som om han satt og tenkte for harde livet. Dette gjentok seg flere ganger, men til slutt hadde han tydeligvis kommet fram til en konklusjon... :idea: Hopp-hopp-hopp- :bump:-BANG- Rett i fönstret! :angel: Stakkar... :rofl: Det gikk bra med han, da! ;) Litt pels og snørr på fönstret, bare! ;)
 
Min första hamster hade tvåvåningsbur han klättrade på en massa. Han klättrade då på väggen, upp genom luckan, upp för nästa vägg, en bit i taket, sen dunsade han ner på kanten på luckan, vidare till stegen och så ner i spånet. Det gjorde han alltså om och om och om igen...

Rex (råtta) är bäst på kul saker. Lutar sig alltid för långt ut på avsatser och druttar ner :D

Och lilla Lolita (råtta) är skitsöt när hon klättrar upp och hänger i burtaket med bara framtassarna, min lilla Tarzan :love:
 
roligt att höra från er att era djur också hittar på små bus.. ;) En av våra hamstrar brukar också klättra med tassarna upp och ner i gallret på buren.. :rofl:
 
Det var så att när jag gick i skolan så skulle jag ha en svenska redovisning om kaniner.
Jag hade då med mig min lilla kanin ( black and white, hermelin) som ett litet uppvisnings objekt. "Nutte" (som han heter) är i vanliga fall inte den som sitter stilla så jag blev väldigt förvånad då jag satte honom på katedern, han ställer sig på bakbenen och sitter så nästan hela redovisningen, ca 20 min.

Han var tydligen väldigt nyfiken och road av att så många lustiga figurer kollade på just honom, så han var ju tvungen att visa upp sig lite :D

Man skulle nog ha tävlat i utställning med honom i allafall!

:banana:
 
Hade en hamster som klättrade upp på elementet och sedan hoppade hon rakt ut och skrek högt medans hon föll ner till golvet. Stackarn visste nog inte att det skulle vara så högt att falla. Hon slog sig i alla fall inte som tur var.
 
Mina råttjejer brukar brottas i sängen, ibland blir det så vilt att de ramlar ner till golvet i en liten boll. :D Eller när de ska hoppa mellan olika grejer (bokhyllor, bord osv) och missbedömer avståndet: "Jag flyyyyger!!!" ....DUNS
:rofl: Men de skadar sig aldrig!

Andra roliga grejer är när de släpar på stora grejer, t ex en tidning, och man inte ser mer än svanstippen. När de sedan ska försöka trycka in den stora tidningen, handduken eller vad det nu är i ett litet krypin bakom buren ser det ännu roligare ut! :D
Eller när det helt plötsligt rör sig i sopkorgen. Och ett litet huvud tittar fram, väldigt glatt, med nån äcklig grej i munnen. :rofl:
 
Undulaten min satt på kanten av et tomt syltetøyglass (det heter sikkert noe helt annet på svensk...) og pratet ned i det, for det ble jo så fin lyd!!!! :cool: Men plutselig datt han oppi det, så vi måtte tømme han ut :rofl:

Han blir dessuten FRYKTELIG sint/arg når vi tørker bort bajsen hans!
 
Min hamster Triss hängde i baktassarna i taket. :eek: :rofl: Sitsöt.


RIP Triss, död 28/2 2004
:cry:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 201
Senast: Amha
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
990
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 806
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp