Bukefalos 28 år!

Rommetränarens häst bet reporter: "Riktigt otäckt"

C-BOIrbW0AEtS4O.jpg


"Copimade bet just Matteus han trodde nog det var en lejonhane"

dfvincat19a.jpg

 
Det är så intressant uttryckt i motsvarande artikel i Aftonbladet.

Exakt hur är det en annorlunda upplevelse? Varenda människa som sysslar med hästar i någon form lär någon gång ha blivit biten.

Nu vet jag inte hur vanligt det är att reportrar blir bitna. De har trots allt inte lika mycket direktkontakt med hästar. Svaret tycks dock vara, att det annorlunda var att hästen inte släppte direkt. Lillieborg skriver själv, att det obehagliga var att hästen inte släppte.

"Det blev ett litet märke, man har ju varit med om att de kan släppa, men det blir obehagligt när de inte släpper. Det var säkert 3-4 sekunder som han höll."
 
Nu vet jag inte hur vanligt det är att reportrar blir bitna. De har trots allt inte lika mycket direktkontakt med hästar. Svaret tycks dock vara, att det annorlunda var att hästen inte släppte direkt. Lillieborg skriver själv, att det obehagliga var att hästen inte släppte.

"Det blev ett litet märke, man har ju varit med om att de kan släppa, men det blir obehagligt när de inte släpper. Det var säkert 3-4 sekunder som han höll."

Men om man är travreporter så lär man träffa hästar oftare än en allmänreporter?
 
Men om man är travreporter så lär man träffa hästar oftare än en allmänreporter?

Ja, men jag har själv inte varit med om att en häst har bitit sig fast, endast nafsat till. Är det ett så vanligt beteende hos travhästar, att bita sig fast i människor, att man inte bör bli förvånad, när det händer?
 
Ja, men jag har själv inte varit med om att en häst har bitit sig fast, endast nafsat till. Är det ett så vanligt beteende hos travhästar, att bita sig fast i människor, att man inte bör bli förvånad, när det händer?

Ptja, jag saknar en bit av mitt ena öra pga en häst. Dock ett halvblod och inte en travare.
Oavsett så känns det inte så chockerande som artiklarna tycks försöka få det till.
 
Ja, men jag har själv inte varit med om att en häst har bitit sig fast, endast nafsat till. Är det ett så vanligt beteende hos travhästar, att bita sig fast i människor, att man inte bör bli förvånad, när det händer?

Jag har varit med om att hästar (ej travare) bitit och hållit fast.
 
Ja det undrar jag med, bara hästen nyps lite så blir det ju värsta blåmärket!
Exakt och jag vet hur jag såg ut när min häst högg mig i armen. Jag hade underställströja, t-shirt, tröja, fleece och regnjacka på mig. Muskeln i överarmen var typ krossad och armen blev inte blå utan nästan svart.
 
Jag tänker att reportern inte är hästvan och "hugger" blir då något annat än för mer hästvana?

Det handlar dessutom om att en journalist har skrivit om vad en annan upplevde. Jag tror att de flesta människor har erfarenhet av att många journalister inte behärskar alla ämnen. Det är bara att konstatera, att vi nog aldrig får veta exakt vad som hände och hur reportern på plats verkligen uppfattade det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter V75-hästen Aneou är död. Hästen skulle ha startat på Axevalla på lördag – men skadade sig så svårt i hagen att veterinär tvingades...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under måndagsförmiddagen skedde en otäck olycka på Kalmartravet Det var i det nionde loppet som olyckan var framme. Flera kuskar for i...
Svar
0
· Visningar
652
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Elitloppshästen Shaq Is Back är med på lördag. Så även ytterligare två andra hästar från Daniel Redéns formstall. Han kan inte bestämma...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp