Bukefalos 28 år!

Så matt och slö!

Cilla89a

Trådstartare
Är gravid i vecka 12, och har ända sedan jag plussade varit så trött, sliten och matt.
Jag blir helt slut, flåsig och skakig av liten ansträngningar och allt känns som ett så himla stort projekt, ex städa huset en timme känns som ett städmaraton på 24 timmar!
Jag misstänker att detta är normalt, men jag är orolig för hur det ska bli sen? Barnet är ju liksom typ superliten nu, känns inte som jag borde bli så jävra sliten.
Var på inskrivning och gjorde nipt för en vecka sedan, skulle jag haft nån större brist så borde barnmorskan ringt, tar för övrigt gravidvitaminer med bl.a. folsyra och järn.
Jag sover så mycket jag kan, jobbar heltid, lägger mig vid 21 och går upp 5.30 och sover som en stock! Helgerna blir oftast väldigt lugna, sover 21-8, och det blir oftast 1-2 timmars powernap mitt på dan.

Någon annan som känt likadant, eller bör jag kolla upp detta?
 
De första 3 månaderna kändes som en konstant baksmälla tyckte jag. Var överhuvudtaget väldigt trött under min graviditet men det blev bättre efter de första 3-4 månaderna. Sen blev det jobbigt när det blev tungt i slutet. Men i mitten var det rätt ok energimässigt. Iaf så länge jag inte gjorde nåt alltför ansträngande.
 
Precis som du misstänker är det fullt normalt och ganska vanligt... De flesta som känner den där extrema tröttheten brukar uppleva att det släpper efter 3-4 månader. Det har alltså ingenting att göra med hur stort fostret är, eller hur mycket energi/näring det "tar" från dig, utan det är din kropps sätt att reagera på graviditetshormonerna (min kropp gjorde tvärtom - jag blev extremt energisk och pigg - men det verkar vara mycket ovanligare, för typ alla sa till mig att jag "borde" känna mig trött...)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 804
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 241
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 574
Senast: Anna-KarinO
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 631
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp