Bukefalos 28 år!

Så orolig- Systerdotter inlagd

Jolanta

Trådstartare
Min systerdotter Alva ligger inlagd på MAS. Hon är 4 år gammal.

Det började för 6 dagar sen med hög feber, över 40´c, för att sen fortsätta med så hög feber och dessutom började hon få riktigt ont i magen. Hon var yr och kritvit. De åkte till akuten som undersökte hennes hals, halsfluss prov togs men var negativt. Ändå skrevs det ut pencilin. Sänkan var 106. Hon åt den men blev ändå sämre. Två dagar efter så har hon fortfarande feber, nu 40, 8 graders feber, jätte ont i magen och vinglar omkring. De åker till barnakuten som skickar hem dem igen, utan att en läkare fått titta på henne. Samma natt börjar hon kräkas. Igår ringde de igen till våran vårdcentral som nu äntligen tog det här på allvar. Hon fick komma in och blev undersökt, sänkan 151. Läkaren ringde till MAS som genast ville att hon skulle komma dit. De åkte in till malmö och där blev hon inlagd, sänkan steg till 170. Alla prover har varit negativa, de hittar inte vad det är för fel.
Idag märkte de även en förändring på hennes lungor när de lyssnade.
Hon får antibiotika intravöst men ännu ingen förbättring.

Jag är så orolig över henne!
:cry:
 
Sv: Så orolig- Systerdotter inlagd

Usch vad hemskt. Har ju inga barn själv och vet inte alls vad det kan vara. Men hoppas hon snart blir bättre och styrke kramar till er.
 
Sv: Så orolig- Systerdotter inlagd

Ja det känns jättehemskt, just att de inte hittar felet på henne. :(
 
Sv: Så orolig- Systerdotter inlagd

Men fy, stackars liten! Har de kollat tarmvred nu nar det ar pa tapeten? Usch hoppas hon kryar pa sig snart igen!
 
Sv: Så orolig- Systerdotter inlagd

:( Kramar om.

Det låter som något liknande det min dotter har.
Feber runt 40 grader, ont i halsen, hosta och huvudvärk, första dagen hade hon diarre men de försvann ju när magen var tom, andra dagen var det "bara" kräkningarna kvar.
Hon har legat sedan i tisdags och det var först igår som jag anade att det var på väg att vända men hon har ändå runt 39 grader nu.

Här var det värsta problemet med att få behålla något och att få i henne vätska alls, har haft tät kontakt med infektionskliniken, de har varit guld:bow:
Jag har velat fram och tillbaka att åka in med henne, det är trots allt väldigt jobbigt för henne att åka långt om de ändå inte gör annat än observerar och de har lotsat mej genom vad jag ska göra och vad jag ska vara uppmärksam på och vi har hela tiden varit välkomna dit:bow:

Nu har hon iallafall fått i sig tillräckligt med vätska och är talbar om än väldigt hes.
Min dotter är ju 17 år så det är ju stor skillnad mot om hon hade varit sex år, då hade jag inte väntat utan åkt in.

Hoppas att din systerdotter blir frisk fort.
 
Sv: Så orolig- Systerdotter inlagd

Virus.
Kanske körtelfeber eller någon elak influensa.

Det gäller bara att hålla henne sval och uppvätskad medan kroppen tar hand om det hela.
Och på sjukhus är rätt ställe att vara då dropp är lösningen på vätskan om inget annat fungerar.

Min dotter (också 17 år) hade runt 40 grader i feber under nästa en vecka nyligen när hon hade körtelfeber.
Hon var mycket sjuk - men det går ju över.
 
Sv: Så orolig- Systerdotter inlagd

Jo en sak att komma ihåg, proverna för körtelfeber ger inte possitivt utslag förrän efter en ganska så lång tid av sjukdom.
Så den hittar de inte redan nu om det är den.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 921
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 400
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 383
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp