Bukefalos 28 år!

Så skönt att folk vill vaccinera sig

Vårdcentraler som ligger i städer kanske kan åka enkelt med överblivna doser till när sta sjukhus tex.
Nej, det är inte logistiskt möjligt.
Doserna kan inte fraktas runt alls, då så går de sönder.
Vaccinet tål inte skakningar alls.
 
Det är många som känner sig som försökskaniner.
De kritiserar att chefer och politiker vill vaccinera äldre och vårdpersonal först för att kunna vara säkra själva sedan.
Det här slår ju hål på det argumentet till att vägra vaccin.

Det är frivilligt att vaccinera sig både för äldre och personal så hur kan de känna sig som försökskaniner?
Jag har inte hört någon kollega eller vårdtagare säga något sådant trots att en del tackat nej.

Angående doser så finns det prioriteringslistor att beta av tills alla fått. Eftersom doserna förbeställs efter hur många som tackat ja så blir det inga massor över. Doserna håller också längre än man först trodde så det hinns med att meddela nästa på listan.
 
Nej, det är inte logistiskt möjligt.
Doserna kan inte fraktas runt alls, då så går de sönder.
Vaccinet tål inte skakningar alls.

Hur transporteras de till vårdcentralerna? Ärlig fråga alltså, jag har inte koll.
 
Det kan de visst. Alla våra vårdtagare har fått sitt vaccin i hemmet. Detta är landsbyggd med långa avstånd och dåliga vägar.

Herregud så mycket felfakta som cirkulerar.
Vad jag har förstått så är det olika mellan vaccinen.
Vissa går visst inte att frakta alls medan andra klarar av det.
 
Det är frivilligt att vaccinera sig både för äldre och personal så hur kan de känna sig som försökskaniner?
Jag har inte hört någon kollega eller vårdtagare säga något sådant trots att en del tackat nej.

Angående doser så finns det prioriteringslistor att beta av tills alla fått. Eftersom doserna förbeställs efter hur många som tackat ja så blir det inga massor över. Doserna håller också längre än man först trodde så det hinns med att meddela nästa på listan.
Nej, det är inte frivilligt överallt. Jag är tvungen annars blir jag av med mitt jobb.
 
Det är frivilligt att vaccinera sig både för äldre och personal så hur kan de känna sig som försökskaniner?
Jag har inte hört någon kollega eller vårdtagare säga något sådant trots att en del tackat nej.
Jag har läst ett redigt antal som skriver så på Facebook.
Litet upprörd blev jag allt över det.
 
Som jag förstått det har man lagt ner planerna på att ge vaccin i hemmet efter att det konstaterades att Astra inte ska ges till äldre. Det var i vart fall beskedet som kom här att de behöver ta sig till VC nu pga. det.
Moderna kan ges i hemmet. Men det finns kanske inte tillgängligt längre?
Här gavs Moderna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp