Bukefalos 28 år!

Så var vi där igen!!!

M

More_Champagne

:( Mamma fick samtal igår från fodervärden till sitt 12 åriga sto, som talade om att hennes egen häst hon själv har ute på foder sen några år måste komma hem då dennes fodervärd har blivit sjuk. Mamma blev jätteledsen, dels för att hon/ vi hade hoppats på att stoet skulle få bo där "resten av livet" eftersom hon efter många turer bevisat att hon inte fungerar med alla personer...Och mamma har ingen möjlighet att ta henne tbx, varken tid eller plats. Blir en ostimulerad häst som går & drar i hagen.. igen.

Hon kom till oss 2001, jag leasade henne då. Hon gjorde några starter utan resultat under 1 år. Sände henne då till Tap In, mentog sig ej. Så tillsammans med de riktiga ägarna beslutade vi att sälja henne som ridhäst. Hon hamnade i Trollhättan hos en tjej, där det inte fungerade alls. Blev häst & folk ilsk sa de. Gick inte att rida heller.. Så 2 månader senare var hon tbx hos oss.

Efter det har hon varit på 2 ställen till, varav det ena kom hon tbx ifrån pga skiljsmässa annars så gick allt toppen med henne.

Haft ett föl, men är stamlös tyvärr för att ha att sälja. Haft henne till salu för något år sen men det hörde bara av sig skumma människor.
Tills min kompis som nu har henne, och allt fungerar så BRA!
Mamma har beslutat sig för att låta stoet gå till himlen. Jobbigt, men jag stödjer henne i beslutet då jag vet att hästen är "speciell" & tycker inte hon är värd att vandra runt.

Behövde skriva av mig lite.. :(
 
Sv: Så var vi där igen!!!

Mamma har beslutat sig för att låta stoet gå till himlen. Jobbigt, men jag stödjer henne i beslutet då jag vet att hästen är "speciell" & tycker inte hon är värd att vandra runt.

Behövde skriva av mig lite.. :(

Beklagar er dilemma men förstår helt och hållet ert beslut.
Ingen häst är värd att vandra runt och ibland så blir ert beslut det enda rätta.

AM
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 547
Senast: Roheryn
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp