Bukefalos 28 år!

Sadel till distansridning???

Sv: Sadel till distansridning???

Jag har varit intresserad av den, men eftersom den inte fanns till försäljning i sverige innan så köpte jag en annan sadel.
Men det skulle vara kul att höra om det är någon som har provat den och har något att berätta om den!
 
Sv: Sadel till distansridning???

Jag fattar inte varför Ghosten är så läbbigt hög i bakvalvet? (Ja, jag menar de bilderna som dom INTE har packväskor på...)
Annars så verkade de inte så tokiga.
Mindre bakvalv och något längre kåpor vore min önskan.
 
Senast ändrad:
Sv: Sadel till distansridning???

Det kanske är en synvilla. Jag tror inte bakvalvet är högre än vad det är på ex. torsion och de liknande bomlösa, men eftersom denna sadeln inte har samma "störtbåge" fram som de bomlösa vi brukar se så framstår kanske bakvalvet som ännu större.

Jag tycker Ghost ser käck ut, ihop med fendrarna som sitter på sadeln i (den helt hysteriska) bilden med ponnyn, ser den riktigt intressant ut. Och glassiga färger! Sadelsgjords- och stigläderfästet ser annorlunda ut, tyvärr förstår jag inte riktigt hur det är konstruerat, men det verkar ju finnas en god tanke till att försöka få bort punkttryck.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Miingla
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp