Bukefalos 28 år!

sadelstorlekar

så är det ju inte alls med Apaloosa sadlarna!
de är nästan somStübben bara det att Stübben är tillverkade så att de ska vara mycket smalare..än de andra..varför vetja ikke
 
Jaså, säger du det? Det är ju precis vad jag säger! En Appaloosa med bomvidd 37 är lika vid som en Stübben 32:a (möjligen 33:a).

Appaloosa tillverkas i bomvidd 28-37.
Gå in på generalagentens hemsida, du också, så får du se vem som har rätt. :)

Immer
 
tack för den länken :) .. mkt bra att kunna jämföra olika sadlar i grader. :bow:
 
Jo, givetvis. Jag glömde nämna att han menade att Stübben bomvidd 31 anses vara normal bom idag.
 
Dessa bomvinkelmätningar på stalleldhestra är inte korrekta... kanske korrekta men då på någon modell av tillverkarens sadlar men långt ifrån på alla, tyvärr är det ju även så att samma tillverkare inte är en garanti för att alla deras sadlar är lika vida i samm bomvidd. Kan på rak arm säga att albions mått i tabellen stämmer inte alls inte på någon av de modeller jag har haft hemma (många) de är mkt vidare än vad som står i tabellen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
895
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 455
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 628
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp