Bukefalos 28 år!

Sadlar som passar??

idalj

Trådstartare
Hej!

Jag börjar med att säga att jag har tyvärr inget bra förtroende för de sadelutprovare som finns tillgängliga. Funderar dock på att ta ut nån av dem ändå..

Jag har ett varmblodssto av grövre typ, bred manke, breda bogblad. Överbyggd. (Och för tillfället ganska fet..)
Jag har just nu en prestige red star bomvidd 37 som är för trång över manke/bogbladspetsarna.
Och skulle helt enkelt vilja ha tips på sadlar som kan tänkas passa.
Vi rider nästan uteslutande i skogen 3-4ggr/vecka, hon har gamla skador som gör att hon går inte så hårt men är ändå fullt ridbar.

Jag är 174cm lång, drar 16,5-17" i sits.

Prisklass max 5000:-
Begagnat går absolut bra!
n5x9X3n6_k


https://instagram.com/p/n5x9X3n6_k/

Lägger in en bild, bilden är från när hon är mer i form men tyvärr den enda jag har tillgänglig.
 
Och jag vet, har letat bred sadel själv till min ponny som är väldigt rak i ryggen. Slutade med att vi nu beställt en ifrån annat land vilket inte var billigt :(
 
Och jag vet, har letat bred sadel själv till min ponny som är väldigt rak i ryggen. Slutade med att vi nu beställt en ifrån annat land vilket inte var billigt :(


Nä det är fan inte lätt!
Jag har dessutom inte större budget, så får fortsätta rida barbacka så länge ;P
 
Ja, dom som finns blir ju såld på en gång tyvärr.
Hoppas du hittar en sadel!
Har du kollat nånting på thorowgood?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 521
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 486
Senast: Freazer
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 717
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 612
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp