Sälja skrot...

Texaz

Trådstartare
Nåja, har redan "sålt" det men funderar lite över skrothandel och dess aktörer....

Hämtades för ca 1,5 månad sen. Borde vara runt 2,5 ton, med tanke på att det var en gammal kran som inte traktorn orkade dra fram:o samt underrede på en traktorvagn och en hel massa annat!

Ringde för ca tre veckor sen och frågade efter avräkning, då svävade ägaren på talet och sa att det nog inte blev så mycket betalt eftersom det tog tid att lasta. Jo, de lastade visst det mesta "för hand" enligt sonen som var hemma.

Denne skulle återkomma men har inte hört något. Dumt nog kollade jag inte innan ang skrotpriser osv, har förstått att vissa ger ett lägre kilopris och struntar i att debitera transporten.....

Kan jag KRÄVA en specifikation, eller ska jag bara bita i det sura äpplet och inse att jag blivit "blåst"?
 
Sv: Sälja skrot...

järnskrot ger inte så hemskt mycket och att då även få det hämtat ger nog inte mycket alls i kassan

Är det dessutom inte helt rent så sjunker värdet ännu mer
 
Senast ändrad:
Sv: Sälja skrot...

Jag hade krävt en specifikation så att jag visste exakt hur läget låg till. De vet ju vad de hämtat och inte.
 
Sv: Sälja skrot...

Vi sålde nyss. Fick ca 75 öre kilot.

Jag skulle begära specifikation. Förra gången vi sålde-städade upp på andra gården- så betalade vi bara för körningen ca 500 kr ggr 2, resten 2 containrar vägde 12-13 ton stycket.
 
Sv: Sälja skrot...

Jo hörde av en bekant att hon skulle få 68 öre kilot utan hämtkostnad, 85 från annan skrot, men då mot 800 i hämtkostnad...

Blev därför konfunderad då jag inte fått något alls...
 
Sv: Sälja skrot...

Har inte min specifikation här nu, men vi sålde skrot för några veckor sedan. Fyllde själva ett lastväxlarflak på 22 m3 vilket jag har för mig blev drygt 3 ton blandskrot. När det var avdraget för flaket så blev det väl 2000 kr över eller något sådant.
 
Sv: Sälja skrot...

Skrotpriset är som börsen, det gäller att ha koll på när det vänder och just nu lagrar jag bara då priset inte är på topp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp