Säga upp medryttare?

Pioner

Trådstartare
Hej!
Ber om ursäkt i förväg om tråden inte ligger rätt.
Iallafall, jag har haft en medryttare till mitt sto i drygt 2 år. I början var det bra, men mer och mer har det fallerat.
Detta kan bl.a handla om slarv kring stall sysslor, ridning som inte sker till och från. Foderstat som ändras av medryttaren själv, etc. Detta har jag givetvis påpekat men det verkar inte som att det går in.
Funderar ju givetvis på att säga upp henne men hur kan man säga det på ett bra sätt eller överdriver jag?
 
Fråga hur h*n själv tycker att det funkar, som en öppningsreplik. Tycker vederbörande att allt är guld och gröna skogar kan du ju bara inflika att det tycker inte du. Skilj på sak och person och var noga med att utgå från dig själv. "Jag anser att...." Så du inte säger "Du är..." Sen är det bara att ta sig till målet, att du anser att det inte funkar och du vill avsluta samarbetet.
 
Jag tycker Blandrastik sa det bra. Jag hade gjort på liknande sätt. Troligen har också din medryttare en känsla av att det kanske inte funkar klockrent. Så har det varit när jag haft medryttare det inte fungerat så bra med. Då kunde vi gemensamt komma fram till att det var bäst att gå skilda vägar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 378
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 920
Senast: Cambrie
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp