Bukefalos 28 år!

Saknar aveln

Ferrari

Trådstartare
Jag saknar att kunna ta en kull någon gång om året. Det har gått nästan 3 år sedan senaste kullen nu. Och jag har en fyrfackare med enbart gammeltanten kvar, alltså, ett antal tomma fack. För helt plötsligt så skulle lillebrorsan ha hem "sin" kanin.

Jag är inte den som bråkar, så visst, men nu blir det ännu mer påtagligt att jag har så lite kaniner. Jag valde hund framför att ha fler kaniner, men jag vill ha fler kaniner också. Men jag valde ju att prioritera, eller :crazy:

Jag väntar mitt första barn runt nyår, fick hem en 14 månaders "terrorist" (aka terrierkorsningen) för bara några veckor sedan, men vill fortfarande hålla på med kaninuppfödning. Men jag ska inte ha fler kaniner, jag ska inte, men det är tomt att gå ut till en i princip helt tom fyrfackare :(

Vet inte vad jag hade för syfte med denna tråd egentligen, klaga lite på de valen jag gjort, jag ångrar inte att jag köpte min lilla voffsing - jag kan inte leva utan hund. Men det känns som om jag har svårt att leva utan kaniner också. Jag vet inte, vad ska jag göra? Jag kan ju inte ta på mig allt för mycket?
 
Sv: Saknar aveln

Du kanske kan "hyra ut" resterande fack till någon som inte har plats för sina i lägenheten, eller inte får ha där etc.
På så sätt har du ju några fler att hälsa på, men slipper ha ansvar för dem.

Bara en tanke som ploppade upp. :)
Vet att jag själv kommer försöka hitta någonstans att inhysa min 4-fackare när det blir dags för flytt.
Och jag borde inte vara helt ensam om det.
 
Sv: Saknar aveln

kan du inte hitta någon uppfödare i närheten och fråga om du inte får komma och klämma lite på dennes bebisar :D
 
Sv: Saknar aveln

Inte samma sak :(

Planerandet, hitta den perfekte hannen, vänta den där evighetslånga månaden, se ungarna utvecklas under 8 veckor, sitta och spåna på vilka färger det kan komma i kullen - allt. Det är det som är nöjet, att sitta och gosa med kaninungar är mys, men det är allt runtomkring som gör aveln så rolig,
 
Sv: Saknar aveln

Du kan hjälpa mig att hitta en hane till Siri ;)

Skämt åsido, du kan planera vad du vill avla på den dagen möjligheten finns. Ger lite sysselsättning i alla fall.

Jag har inte heller haft kull på drygt tre år, men om jag nu bara hittar en bra hane *suckar* så blir det kull senare i höst eller i vår :)
 
Sv: Saknar aveln

Du kan hjälpa mig att hitta en hane till Siri ;)
QUOTE]

SKämta inte om sånt, tycker det är ruskigt kul, det har jag gjort de senaste 2 åren - hjälpt andra att hitta bra hanar till sina honor :D Tycker sånt är kul det med.

Mjo, det är ju så, eller bara hitta någon trevlig hona att låna för kull. Köpare har jag alltid gott om, har bra rykte sedan tidigare inom kelkaninsköpare sen de åren jag tog kullar. Fick alltid fram så trevliga kelkaniner ;)
 
Sv: Saknar aveln

Hehe, jag har idétorka så jag kan behöva lite hjälp faktiskt. Svårt när du väl inte känner henne dock, men du får gärna komma med förslag.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag upplever att det är mycket mer krav här än i andra länder. Jag har ju bott i några andra länder också. Svensken måste se så himla...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
13 244
Senast: hastflicka
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
Övr. Hund Det var jag på igår, och jag vill dela med mig av lite tankar. Jag tyckte det var extremt intressant, och hon som visade runt oss (från...
2
Svar
33
· Visningar
3 185
Senast: Lenis
·
S
Övr. Hund ja idag är det ett år sen vår lilla Ester somnade in.. tänka att de små liven kan ge oss så mycket kärlek och glädje.. och hur...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: Minerva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp