Bukefalos 28 år!

Ester du saknas oss..

S

salladsjunkie

ja idag är det ett år sen vår lilla Ester somnade in..

98534_1150187428.jpg


tänka att de små liven kan ge oss så mycket kärlek och glädje.. och hur oerhört ont det gör när de tvingast lämna oss.. dagen då Ester skulle försvinna var en dag ja fruktat under hela tidn hon var hos oss.. hur ska ja någonsin kunna hantera denna saknad och sorg..

det är med tungt hjära jag skriver dessa rader.. lite för att jag vet att de flesta där ute vet vad ja går igenom.. har man inte upplevt det går det inte föreställa sig hur oerhört mycket ett djur kan betyda och hur mycket saknad som ryms i ens hjärta..

kommer aldrig glöma våran lilla dam.. du saknas oss Ester..

90084_1150187463.jpg


Dagboks inlägg från förra året:
allting är så jävla jobbit.. första inlägget sen ja kom hem och a ja orkar inte berätta någonting om resan nu.. nu är allt ja tänker på Ester, min 14år gamla hund som igår fick flyga till himmelen.. så jävla jobbit fasat för den dagen i många år och så, pang.. kom den..

nu ligger hon här på kullen och solar samt vaktar huset som hon brukar göra.. mitt lilla hjärta varför blev det såhär... sitter här med Astrid, Esters barnbarn.. hon har fått Esters ögon.. du kommer alltid finnas i våra hjärtan gumman hoppas du har det bra där uppe och ta hand om och hälsa Elin.. snart snart kommer vi andra efter och då ses vi igen..

känns så konsigt, genom alla mina jobbiga tider har hon funnits där vid mig sida, slickat mina tårar och bara vart så förstående.. men så försvinner hon.. va ska ja göra nu ingen kan trösta mig som hon gjorde och värma mig då jag fryser... sitter här i verandan och tittar ut där springer Astrid och Sigrid men det fattas någon.. VARFÖR?? jag kan fortfarande se och höra henne, orkar inte... vill bara spola tillbaka bandet, börja om...

Tack för allt du gjort för mig och hur du förgyllt mitt liv, tack gör allt du gav... ingenting kommer bli sig likt men du lever kvar i våra hjärtan och inte minst i din dotter och dotterdotter... jag kommer med glädje minnas alla våra stunder.. tack Ester för den tid vi fick.. snart är vi tillsamans igen..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ester du saknas oss..

Jobbigt :( Man kan aldrig föreställa sig hur det känns förns man är där.. Jag kan iaf inte det.. har väl varit med om att en hund "gått bort" (åkte tebax till uppfödaren.)
Men kan inte tänka mig hur det känns när ens hund somnar in :(

btw, dina bilder syns inte
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 659
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 480
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: farin
·
Äldre Att långa och krångliga ord förenklas och försvinner kan jag förstå. Däremot inte varför de yttepyttesmå, minsta, enklaste orden, de där...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 063
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp