Sålde häst – fick betala 150 000

Tur att jag inte ska sälja pålen då.
Påle du inte vill sälja, hmmm. Vad kan det vara för påle?
jk.gif
jk.gif
jk.gif
 
Ja man ska ju inte tro riktigt allt man läser i tidningen ;). Fast jag och juristen kom överens om att det viktiga är att de belyser bekymret.

"150 000 kr" ger ju bättre rubriker än de betydligt färre tusenlappar som själva skadeståndet bestod av. För er som inte läst domen så består största delen av beloppet av kärandens rättegångskostnader, och så återbetalning av köpeskillingen.

Som du säger är det här en viktig problematik att lyfta. Dels konsumentens starka skydd, dels att det kan bli väldigt dyrt att gå till tingsrätten för den som förlorar.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 180
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
  • Artikel
Hästnyheter Hästen hade så svåra tandproblem att den fick avlivas av djurskyddsskäl. Nu tvingas uppfödaren betala skadestånd till köparen.
Svar
8
· Visningar
2 000
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter Tingsrätten ger den välkände avelsprofilen rätt. Han slipper betala polisens fakturor på över 800 000 kronor för hästar som omhändertogs...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp