Bukefalos 28 år!

Sambon behöver nya glasögon

Det får mig osökt att tänka på ett urgammalt avsnitt av på spåret där de i sushins svenska barndom åkt till japan och fick in en bricka sushi med tillbehör för att berätta vad det är och Ingvar Oldsberg sväljer hela wasabiklumpen (bara en kort stund) lyckligt ovetandes. Högröd, sprutande tårar och svettpärlor på flinten.

Stackars sambon! Kände han inte till wasabi eller var det visuell förväxling med avokado-bit?
 
Det får mig osökt att tänka på ett urgammalt avsnitt av på spåret där de i sushins svenska barndom åkt till japan och fick in en bricka sushi med tillbehör för att berätta vad det är och Ingvar Oldsberg sväljer hela wasabiklumpen (bara en kort stund) lyckligt ovetandes. Högröd, sprutande tårar och svettpärlor på flinten.

Stackars sambon! Kände han inte till wasabi eller var det visuell förväxling med avokado-bit?
Han trodde det var sjögräs. Ja han behöver nya glasögon.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 421
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva...
2
Svar
29
· Visningar
1 457
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Acto
·
Tjatter Var och kollade synen för jag behöver solglasögon med styrka. De tyckte jag behövde nya vanliga också då paret jag har tydligen var för...
2
Svar
29
· Visningar
2 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp