Sambon vägrar skaffa hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarade på ett inlägg där hunden skulle ses till några gånger om dagen av tex en svärmor så sköter man inte en hund. Fungerar på katt men hund behöver sällskapet också inte bara rastning och mat.
Jag måste ha missat att det var att lämna ensam hela dygn och ha tillsyn några gånger? För så tolkade ju inte jag det. Och man får lämna en hund 6 timmar ensam och sedan behöver den gå ut och rastas.
 
Att du tycker så, innebär på intet vis att det är "olagligt"/"otillåtet" på något vis. Dvs nonsens att påstå så.
Nej det är verkligen inte nonsens att förespråka bättre djurhållning än så.
Fy fan att lämna hundar ensamma flera dygn med enbart tillsyn några gånger om dagen gör du det med dina??
 
Jag måste ha missat att det var att lämna ensam hela dygn och ha tillsyn några gånger? För så tolkade ju inte jag det. Och man får lämna en hund 6 timmar ensam och sedan behöver den gå ut och rastas.
Ja det var i inlägget angående om ägare hamnar på sjukhus 😀
 
Ja om man har sambo men vi pratade också om ensamstående med hund i dom inläggen.
Men det var väl att om man hamnar på sjukhus och sambon inte vill ta hand om hunden så svärmor gör det.. @Lobelia menar på att sådana saker påverkar sambon, alltså "tänk om" som kan inträffa och han måste rycka in och ta hand om hunden. @Inte_Ung skrev väl om svärmor då? Trots att sambon alltså är hemma, vilket skulle bli ett fasligt spring och det kanske inte riktigt passar. Så tolkade jag det.
 
Nej det är verkligen inte nonsens att förespråka bättre djurhållning än så.
Fy fan att lämna hundar ensamma flera dygn med enbart tillsyn några gånger om dagen gör du det med dina??
Jag tror det finns många hundgårdshundar som får fullt lagligt nog med tillsyn men ändå "bara" några gånger per dag.
 
Jag tror det finns många hundgårdshundar som får fullt lagligt nog med tillsyn men ändå "bara" några gånger per dag.
Jag tycker verkligen inte det är okej hundhållning med undantag för arbetande slädhundar som bor med hundkompisar.
Tycker absolut inte det är okej gällande jakthundar även om jag vet att det fortfarande förekommer i viss mån.
 
Angående att lämna hund ensam flera dygn med bara tillsyn då och då.
Det är ju märkligt att du hoppar in i en tråd enbart för att försvara kass hundhållning 😡
Jag ser inte att någon försvarar kass djurhållning. Citera gärna inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 111
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 606
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 385
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp