Bukefalos 28 år!

Sammandragningarna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Hur känns era sammandragningar? Mest nyfiken på om allas känns likadana. Mina gör inte ont utan hela magen blir bara stenhård och så håller det i dig några minuter. Kommer lite nu och då eller då jag anstränger mig fysiskt.

Har även som "mensvärk" någon/några veckor i veckan, då det känns som en rejäl mensvärk i magen/ryggen i upp till tio minuter för att sedan försvinna. Är det förvärkar?

Jenny
 
Sv: Sammandragningarna

Är i vecka 30 och tror inte jag har haft sammandragningar alls, inte vad jag vet i alla fall. Är det ovanligt?
 
Sv: Sammandragningarna

Jag hade nog inga heller före dess. Nu har det börjat bli mer och mer. Är i vecka 38 +några dagar nu.

Jenny
 
Sv: Sammandragningarna

Jag är osäker på om det är sammandragningar jag känner eller om jag inbillar mig. Magen känns ju i princip stenhård jämt, men ibland känns den lite annorlunda. Jag kan däremot inte svara på hur länge den känns så och jag känner mig väldigt osäker på för det känns som att den blir extra hård när bebisen sparkar, så kanske är det bara det att den sparkar inte sammandragningar jag känner. Ont gör det inte alls.

Däremot har jag den senaste tiden kännt nånting som gör ont och jag har börjat fundera på om DET är sammandragningar istället. Fast det kanske det inte heller är, kanske också är bebisen - det känns som att jag får ett tryck mot ändan, rumpan, baken (kärt barn har många namn :D ). Vad tror ni?
 
Sv: Sammandragningarna

Jag är i v.33.
Vet inte heller om jag har sammandragningar, tycker mest det bara känns jobbigt (svårt att definiera).
Ofta får jag yrsel och måste sätta eller lägga mig, men det beror på mitt låga järnvärde och låga blodtryck.
Magen är allt som oftast hård och utspänd, ibland jättehård, men jag har sällan ont. Nån gång ibland svaga mensvärksliknande molande smärtor.
Mest som sagt bara tungt och jobbigt att andas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 534
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 140
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
630
Senast: Ramona
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
915
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp