Samshield som dressyrhjälm och Samshield handskar

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har provat Samshield hjälmarna några gånger nu, men så var det en sak som slog mig; Passar dem verkligen i dressyr? Har mest sett hoppryttare som har dem...
Kan tillägga att det är Shadowmatte med kristaller jag tänker på i första hand.

Sen undrar jag även lite om storlekarna, då är märkta S, M och L i stället för dem vanliga 50-storlekarna. Har normalt sett 57-58 i hjälm, men vad blir det i Samshield? Dumt nog kollade jag inte i hjälmen jag provade så...:banghead:

Sen undrar jag även om deras handskar. Provade ett par sådana nu när jag var nere på FHS, men då var dem alldeles förstora. Jag har nämligen bara storlek 5,5-6 i handskar, men finns dem ens i så små storlekar?
 
Sv: Samshield som dressyrhjälm och Samshield handskar

Jag tycker att de passar jättebra till dressyr! Superfina :)

Tycker inte ens att man ska behöva gå efter vad som "passar", kör på det du tycker är fint!
Det finns alltid folk som tycker att det ska vara så minimalistiskt som möjligt och andra som föredrar massor med bling eller färg ;)

Jag väljer vad jag gillar och vad som passar mig och hästen!
 
Sv: Samshield som dressyrhjälm och Samshield handskar

Jag tycker att Samshield är jättesnyggt till dressyr!
Provade också deras handskar på Falsterbo (jag har strl 7) och jag tyckte att Roeckls handskar satt mycket bättre, var inte lika "klumpiga" och kostade 50kr mindre så jag hade nog hellre satsat på ett par Roeckl än Samshield handskar. Men deras hjälmar är sjukt snygga!
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
333
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 709
Senast: mowglieee
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem...
2
Svar
26
· Visningar
3 229
Senast: troxel
·
Utrustning Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del... Men nu till det...
Svar
9
· Visningar
5 271
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp