Ni med samshield se hit!

Tilde789

Trådstartare
Ni med samshield hjälmar se hit!
Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma storlek. Mitt huvud är 56,5-57 cm i omkrets, ni med samma omfång vilken storlek på skal och liner har ni valt?

Det som gör mig förvirrad är att jag i dagsläget har en hjälm från Hansbo Sport i storlek L (58-61) som sitter perfekt på mitt huvud men vet ju inte om Hansbo sätter sina storlekar efter centimeter🤔
Hjälp mig i djungeln!
 
Har också ungefär 57 cm men skalet är Large (?) och linern typ 58-59? Men jag provade ut i butik och jag rekommenderar dig att göra detsamma!

För mig var det stor skillnad på passform beroende på om linern var avsedd för runt eller ovalt huvud.
 
Skulle också rekommendera att prova i butik. Framförallt så du vet vilken typ av liner du ska ha. Linern är ju sen inte jättedyr. Jag provade i butik och köpte en storlek på liner, men några månader senare bytte jag till en mindre.
 
Har också ungefär 57 cm men skalet är Large (?) och linern typ 58-59? Men jag provade ut i butik och jag rekommenderar dig att göra detsamma!

För mig var det stor skillnad på passform beroende på om linern var avsedd för runt eller ovalt huvud.
Tack snälla för svar, får försöka leta på en butik i närheten som säljer samshield😍
 
Skulle också rekommendera att prova i butik. Framförallt så du vet vilken typ av liner du ska ha. Linern är ju sen inte jättedyr. Jag provade i butik och köpte en storlek på liner, men några månader senare bytte jag till en mindre.
Hm har du upplevt att linern krymper eller växer eller vad man kan säga med tiden? Känner att min Samshield är på g att nästan vara stor. (har ingen aning om storleken på den, jag provade i butik.).
 
Hm har du upplevt att linern krymper eller växer eller vad man kan säga med tiden? Känner att min Samshield är på g att nästan vara stor.
Vill minnas att jag var velig kring storlek på linern, ena kändes åt det stora hållet och den andra åt det lilla. Köpte den stora men tror linern liksom bara ”plattade till sig” lite. Tyckte hjälmen rörde sig för mkt efter ett tag. En storlek mindre känns perfekt.
 
Vill minnas att jag var velig kring storlek på linern, ena kändes åt det stora hållet och den andra åt det lilla. Köpte den stora men tror linern liksom bara ”plattade till sig” lite. Tyckte hjälmen rörde sig för mkt efter ett tag. En storlek mindre känns perfekt.
Rädd att jag har en mindre, men hjälmen är flera år gammal så en ny oplatt kanske löser problemet.
 
Rädd att jag har en mindre, men hjälmen är flera år gammal så en ny oplatt kanske löser problemet.
Men du kanske behöver ytterligare en mindre storlek på liner? Eller annan form?
De blir ju lite tillplattade väldigt fort.

Sen beror det ju också på tex ens hår, om det blir tjockare eller tunnare tex.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: mowglieee
·
Utrustning Har provat Samshield hjälmarna några gånger nu, men så var det en sak som slog mig; Passar dem verkligen i dressyr? Har mest sett...
Svar
3
· Visningar
2 772
Utrustning Har beställt en lamicell master, men undrar om jag beställt fel storlek. Tror inte dom hunnit skicka än, så jag kanske hinner ändra mig...
Svar
8
· Visningar
1 865
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp