Sara Algotsson Ostholts OS-häst till salu

Alltså nu fattar jag inte...ska hon sälja hästen som hon fick hjälp genom insamlingen att köpa?
 
Alltså nu fattar jag inte...ska hon sälja hästen som hon fick hjälp genom insamlingen att köpa?
Det stod i en annan artikel (ridsport?) att planen hela tiden varit att sälja efter OS.
Att köpet då var för att säkra hästen över den tävlingen.
Men det verkar ju som hon gärna har kvar den när man läser.
 
Alla hästar går/kan väl säljas mest roligt i denna är att svensk fälttävlans ungdomsverksamhet kommer dra nytta av försäljningen.

Saxat från fejjangruppen:

P.S Pengarna kommer naturligtvis att redovisas till Sara eller fälttävlanskommitténs ordförande. I avtalet finns också med att om hästen säljs ska motsvarande summa återgå till svensk fälttävlans ungdomssatsning.
 
Alla hästar går/kan väl säljas mest roligt i denna är att svensk fälttävlans ungdomsverksamhet kommer dra nytta av försäljningen.

Saxat från fejjangruppen:

P.S Pengarna kommer naturligtvis att redovisas till Sara eller fälttävlanskommitténs ordförande. I avtalet finns också med att om hästen säljs ska motsvarande summa återgå till svensk fälttävlans ungdomssatsning.
fast det var väl om den såldes innan os?
 
Varför är det så konstigt? Vilka pengar tror du toppryttarna lever på, fasters arv ;)?

Nä, jag tror inte de lever på fasters arv. Jag är inte så insatt i affären men fick uppfattningen att detta var Saras framtidshäst och att hon verkligen var angelägen om att få ha hästen. Insamlingen var för att hjälpa henne behålla hästen just för detta. Men nu ska hon sälja den. Jag hade nog känt mig lite lurad om jag varit med och gett pengar till henne om hon sedan säljer hästen.
Hur sedan ägarförhållandet ser ut och försäljningssumman ska fördelas har jag ingen aning om.
 
Det jag citerade var saxat från fejjangruppens egen beskrivning så sent som igår och går ju inte att tolka på många andra sätt än att pengarna ska tillbaka till sporten och ingen annanstans.

Hon som startade fb-gruppen som samlade in pengar till Sara skrev härromdan på FB att pengarna skulle gå till sporten om hästen såldes innan (dvs under insamlingen, om Sara aldrig hade fått köpa hästen), och att det nu inte var aktuellt, eftersom hästen köptes för att Sara skulle satsa över OS och inget mer.
Så förmodligen finns det många åsikter om detta.
 
Det jag citerade var saxat från fejjangruppens egen beskrivning så sent som igår och går ju inte att tolka på många andra sätt än att pengarna ska tillbaka till sporten och ingen annanstans.

Det skrevs ju under insamlingen gång. Jag minns den diskussionen . Det har aldrig varit aktuellt efter hästen köptes ut om den inte såldes innan OS.
 
Nä, jag tror inte de lever på fasters arv. Jag är inte så insatt i affären men fick uppfattningen att detta var Saras framtidshäst och att hon verkligen var angelägen om att få ha hästen. Insamlingen var för att hjälpa henne behålla hästen just för detta. Men nu ska hon sälja den. Jag hade nog känt mig lite lurad om jag varit med och gett pengar till henne om hon sedan säljer hästen.
Hur sedan ägarförhållandet ser ut och försäljningssumman ska fördelas har jag ingen aning om.

Jag när den köptes in var det ju Saras framtidshopp. Nu blir den ju 13 år nästa år och hennes kontrakt med hälftenägaren har gått ut. Jag tycker Sara ska satsa på en bättre häst, denna räcker inte till hela vägen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholt avslutade säsongen med dubbla vinster i Strzegom i helgen. Ett kvitto på att hon är på rätt...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SWB-hästen Wega skrev historia när hon tog OS-silver tillsammans med sin ryttare Sara Algotsson Ostholt. Något mer OS blev det dock inte...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholt är en av två svenska fanbärare under OS-invigningen i Tokyo på fredag 23 juli.
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholt är en av två svenska fanbärare under OS-invigningen i Tokyo nu på fredag den 23 juli.
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp