Bukefalos 28 år!

Sårskada som vägrar läka !

kitty79

Trådstartare
Behöver skriva av mig lite.

För två veckor sedan på måndag så skadade sig min Grand Danois hane.
Han rev upp en stor sårskada på ryggen ,ca 20 cm lång ner till underhudsfettet.
Han fastnade i en presenningskrok på en spannmålskärra när han sprang förbi.
Åkte till veterinären omedlebart och han blev sydd ,fick antibiotika direkt i blodet och recept på vetrimoxin so far so good...

Efter 3 dagar svullnade han upp,ringde veterinärer som rådde oss att avvakta lite samt motionera honom lite extra , såret gick upp lite och trycket släppe inifrån.Han svullnade dock snabbt upp igen och 2 dagar senare åkte vi in med honom ,när han hopade ur bilen skrapade han såret mot biltaket och dränerade sig själv sas, vet tittade på det sa att det skulle läka fint ,skrev ut antibiotika för 8 dagar till. Till saken hör att framtill har det läkt fint men inte baktill ,de är de sista 5,6 cm som har ställt till det.

Nu verkade det som att det vände ,han har inte svullnat upp igen , men nu ikväll så släppe styngen ,4 suturer har släppt - de är fortfararande hela ,det är skinnet på ena sidan om såret som har släppt.

Så nu glipar det ca 1-1½cm rakt ned kanske 4-5 cm långt ,finns inget var och luktar inte jätteilla dock så luktar det ju sår.

Detta är ju extremt ,jag har aldrig vart med om att det har tagit så här lång tid för ett sår att läka ihop:eek:
 
Sv: Sårskada som vägrar läka !

Well, det är ju rötmånad... Men om jag hade varit i din sits hade jag vänt mig till en annan veterinär.
 
Sv: Sårskada som vägrar läka !

Får nog bli så också ,

Det som gör mig mest irriterad är att när det syddes ihop så frågade djursjukvårdaren om de skulle lägga ett drän , vet, sa att det inte behövdes.
Känns som om det inte var så klokt såhär i efterhand.
 

Liknande trådar

Hästvård I maj skadade sig min häst. Hon fick ett rejält sår precis ovanför hoven som går nästan runt hela benet. Såret gick in till skelettet...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: Lis88
·
Hästvård Jag har ALDRIG i mitt liv mött en häst som svullnar i benen för minsta lilla sår, trots noggrann rengöring och dyligt. Vad gör jag för...
Svar
7
· Visningar
12 814
Senast: Luleå
·
Hästvård Vänder mig till er för att få ytterligare åsikter på detta. Min kille går i en "valackhage" nu under sommaren. För snart 3 veckor...
Svar
19
· Visningar
2 752
Hästvård Hej Vänder mig till forumet för att höra med er som varit med om liknande & kan dela med sig av sina erfarenheter. För 6 veckor...
Svar
2
· Visningar
4 563
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp