Bukefalos 28 år!

Schabrakfärger! *kort*

T

Tican

Ska beställa ett HJ:s-schabrak, och undrar om ni kan säga vad som är fint? Är champagne fint, nån som har bild på det? Vit, champagne eller naturbiege?? :confused: Och vilken färg på kantband, brodyr och passpoal? Min ponny är brun (ganska röd, med svart man o svans) och har tabaccofärgad sadel.

Exempel: Vitt schabrak med flaggblå passpoal och blåvitt kantband. Eller: Champagne schabrak med lila passpoal och marinblått kantband.

Äh, bestäm ni. :D
 
jag har precis specialbeställt ett mias rs som är ljusgrått med ljusblå kant bara. väljer bort passpoalen eftersom att jag tyckte det skulle bli lite mycket om jag ändå bara ska ha grått och ljusblått på pållen samtidigt.

ska du ha vitt, champagne eller naturbeige så säger jag vitt. offwhite-färger är inte lika snyggt.
 
Jag har ett vitt schabrak med ljusblå passpoal och mörkblå kantband och mörkblå brodyr och ett klarblått schabrak med klarblått kantband och silver passpoal och silver brodyr.
Supersnygga! :love:

Du tror inte att lila skär sig mot ponnyn eller sadeln? Om inte ta ett champagne schabrak med lila(eller blå, eller grön) passpoal men ta champagne kantband också! :idea:
Det blir nog snyggt :d
 
creme eller champagne, hur ser man skillnaden?
Med brun passpoal
Bild

Själv tycker jag att alla schabrak färger är fina på sitt sätt så det är bäst att ha ett av varje färg :angel: :D
 

Liknande trådar

Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 019
Senast: Lydia
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 388
Senast: Luzzan
·
Utrustning Hej! Nu sitter jag och velar och behöver er hjälp! Jag ska beställa ett schabrak från Mias rs och vet inte vilken färg på schabrak...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: Smulan75
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 092
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp