Bukefalos 28 år!

Schizo häst....

P

Poetry_princess

Ett sto på våran ridskola fick jordens tokryck för ett tag sen... Hon är normalt sett världens snällaste i stallet, dock lite mer nervös och känslig vid ridning. Därför blev jag chockad när jag hörde att hon helt plötsligt hade fått frispel och bokstavligt talat rest sig och sparkat sönder hela spiltan... Det låg bräder överallt så de ställde henne i boxen istället.

Vad hände? Märrfasoner...?
 
klaustrofobi :crazy:.....
Låter lite knepigt tycker jag helt klart var det något som triggade henne till detta, testa och ställ tillbaka henne i spiltan och observera om hon blir orolig eller så igen. Verkar hon trivas förskräckligt bra i boxen så låt henne stå kvar :D Måste vara skönare att kunna gå runt... :bump:
 
Hmm... om hon är van att stå i spiltan och det inte var en massa konstiga omständigheter så skulle jag faktiskt bli lite orolig. Kanske vore bra att kolla upp henne?
 
hmmm.. Jag har inget inflytande på personalen, är numera bara en elev i mängden sen jag slutade hänga i stallet för några år sen... Men man "känner" ju fortfarande hästarna och bryr sig om dom, så även en "elev i mängden" blir ju orolig. Jag får väl hoppas att de kollar upp henne eller vidtar någon åtgärd.

Får jag tillägga att det står ett par hästar till som har samma mamma som den här hästen? Det är litet syskongäng, och de är allihopa lite känsliga, nervösa och kan få för sig konstiga saker på sina egna sätt... Egentligen vet jag inte vad de har på en ridskola att göra, för en nybörjare har inte så mycket att säga till om när bommarna i hörnen är hästätande rovdjur.. Dessutom borde de ha lugn och ro hos en privatägare, enligt min åsikt. Men, men, jag tror inte de far illa så mycket egentligen. Det finns många ridskolor som är tusen gånger värre än min, så om jag ska vara ärlig: hellre den här än någon dålig ridskola..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 574
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 161
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
884
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp