Bukefalos 28 år!

SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det var ju din lösning för att få folk att flytta från Sverige?
Fast det lär tveklöst drastiskt reducera strömmen av flyktingar, ner till en hanterbar nivå.
Våra egna fattiga lär knappast påverkas om förmånerna för inkommande hjälpbehövande får mindre resurser, snarare tvärtom.
 
Så du tycker inte att bygga bostäder är en lösning på bostadsbristen?
Inte om bostadsbristen till största delen beror på ett kraftigt inflöde av folk.
Beror bostadsbristen istället på att det finns många som verkligen kan och vill betala för en lägenhet, det den kostar att bygga så har vi inga problem, lägenheter lär byggas då.
 
Nu är det ju så att stora grupper inte har råd att flytta in i en ny lägenhet med en månadshyra på 10, 12 tusen spänn..... Och varför ska en investerare då bygga?
 
Våra egna fattiga lär knappast påverkas om förmånerna för inkommande hjälpbehövande får mindre resurser, snarare tvärtom.

Nu var det bostadsbristen du ville lösa genom att minska befolkningen och ditt svar på frågan hur folk ska lämna landet var att sänka bidragen. Nu hävdar du att folk inte lämnar landet om man sänker bostadsbidragen (och ovan att man inte heller löser bostadsbristen genom att bygga bostäder)

Eftersom du säger att du inte är rasist, så kan du ju inte mena att det är en viss stort människor som ska lämna landet, eller?
 
Nu är det ju så att stora grupper inte har råd att flytta in i en ny lägenhet med en månadshyra på 10, 12 tusen spänn..... Och varför ska en investerare då bygga?

Det är ju här mycket av problemet ligger, det måste på något sätt göras möjligt att bygga billigare lägenheter. Få personer har råd med en hyra på så mycket. Jag jobbar heltid och tjänar helt okej, skulle ändå tycka att det var mycket med en hyra på 12 000
 
Nu var det bostadsbristen du ville lösa genom att minska befolkningen och ditt svar på frågan hur folk ska lämna landet var att sänka bidragen. Nu hävdar du att folk inte lämnar landet om man sänker bostadsbidragen (och ovan att man inte heller löser bostadsbristen genom att bygga bostäder)

Eftersom du säger att du inte är rasist, så kan du ju inte mena att det är en viss stort människor som ska lämna landet, eller?
Sorry jag förstår ju att du har svårt att se objektiv på saker och ting eftersom du alltid blundar med höger öga ;) Jag har inte sagt att vi ska minska befolkningen, jag har sagt att vi ska minska inflödet av folk. det är ju som bekant 2 olika saker.
Och det har ingenting med rasism att göra eftersom det gäller alla människor som kommer hit och söker samhällets hjälp. Alltså inte en rasuppdelning.
Då mängden överstiger det vi kan hantera på ett normalt sett. Det brister i logistik och ekonomi så blir vi tvungna att sänka kostnaderna, följden blir per automatik att dessa grupper då väljer andra länder. Nu har ju de flesta partier i riksdagen insett nödvändigheten att agera, med undantag av V som , som vanligt gömmer huvudet i sanden när det gäller detta....
 
Det är ju här mycket av problemet ligger, det måste på något sätt göras möjligt att bygga billigare lägenheter. Få personer har råd med en hyra på så mycket. Jag jobbar heltid och tjänar helt okej, skulle ändå tycka att det var mycket med en hyra på 12 000
Honeckerbaracker vore lösningen. Billiga och flyttbara. Kan ju byggas upp mot tio våningar på höjden så många får rum...
Plattenbau2.jpg
 
Det var ju under 90-talet som invandringen gick från lönsam till kostsam. Att vi haft invandringsnivåer som inte varit långsiktigt hållbara har varit känt sedan dess. Kostnaderna har fortsatt öka och kommer att fortsätta öka. Det hade varit sant även utan dagens flyktingkris, den snabbar egentligen bara på processen. Den mest omfattande studien på området av Jan Ekberg: "Vid mitten/slutet av 1990-talet uppgick årskostnaden för infödda netto till 1,5 till 2 procent av BNP." Det motsvarar idag ca 20 000 kronor om året per infödd med jobb. Kostnaderna i andel av BNP har ökat betydligt sen dess men redan då var det inga småpengar det handlade om.

Vad jag har förstått så finns det studier som pekar åt både det ena och det andra hållet, men jag ska inte säga för mycket, jag har inte läst några studier i ämnet själv. Det finns många gånger en övertro på studier har jag märkt, bara för att något kallas för "en studie" så är det verkligt. Att studien i sig kritiskt måste granskas vad gäller valda metoder och tillvägagångssätt, det struntar många i, om resultatet gynnar den egna ståndpunkten.

Oavsett så ställer jag mig frågande till hur pass hårt vi ska väga in den ekonomiska lönsamheten i diskussionen kring att hjälpa utsatta människor.


Fast det akuta problemet som uppstått pga den stora tillströmningen har inte med avsaknad av ekonomiska resurser att göra. Det är fortfarande en tokig slutsats. Den har med antalet tillgängliga bäddplatser att göra och med hastigheten i asylprövningen att göra.

Precis, jag tror fortfarande inte på ett Sverige i förfall. Det är inte konstigt om det befintliga systemet som finns för asylmottagning krackelerar en del när antalet asylsökande drar iväg så som de gjorde from i augusti i år.

Total_s%C3%B6k.png


Nej men kritiken mot invandringspolitiken sedan 90-talet (som inlägget jag svarade handlade om) har ju inte handlat främst om tillgängliga bäddplatser och hastigheten i asylprövningar.

Nej, precis. Det är därför det är lite märkligt att det skriks ut att man haft rätt och att alla andra haft fel. Konfliktytan mellan de olika åsikterna kvarstår helt oavsett om det är akut fullt på Migrationsverkets boenden. Just den faktorn har extremt lite att göra med huruvida en stor flyktingmottagning är långsiktigt ekonomiskt hållbar eller inte.

Det handlar väl mest om att många tidigare har hävdat att det inte finns någon gräns för hur många vi kan ta emot.

Det är klart att det finns en gräns, men jag tror inte att vi är där än. Men det går för snabbt just nu för att vi ska hinna med att hantera det, med de befintliga system som finns just nu. Vi måste på något sätt hitta en fungerande lösning på hur vi gemensamt ska hantera detta i EU. Sverige kan inte dra hela lasset.
 
Och hur tänker du lösa bostadsbyggandet?

Hur har du själv tänkt? Du är jätteduktig på att ställa frågor hit o dit men några snabba lösningar har du inte presenterat.
I princip inte ett dugg av värde och möjlighet att på kort varsel genomföra. Vi behöver bostäder NU inte om 2 år.
 
Men nu kan ju alla godhetsknarkare här verkligen göra en insats
MP och S oense om lösning för asylboende
Miljöpartiet vill låta privatpersoner ta emot asylsökande i hemmet mot ersättning och hoppas skapa 15 000 nya platser. "Vi kan göra mer", menar Magda Rasmusson (MP).

http://www.svd.se/mp-nej-sverige-ar-inte-fullt

Seså öppna era hem nu och gör skillnad !
 
Eftersom du säger att du inte är rasist, så kan du ju inte mena att det är en viss stort människor som ska lämna landet, eller?

Finansminister Magdalena Andersson anser ju att de asylsökande bör stanna i Tyskland, har du missat det?
Hon har tydligen gått med i "rassenassefascistklubben" hon också, hur tragiskt är inte det?
 
Hur har du själv tänkt? Du är jätteduktig på att ställa frågor hit o dit men några snabba lösningar har du inte presenterat.
I princip inte ett dugg av värde och möjlighet att på kort varsel genomföra. Vi behöver bostäder NU inte om 2 år.

golit har genom åren kommit med en mängd förslag.

Avskaffa det kommunala plan-monopolet och lägg det på länen/regioner. Det skulle då exempelvis byggas betydligt fler bostäder i Danderyd än de 3000 man nu eventuellt tänker bygga om staten betalar en tunnelbana åt dem. Det skulle byggas mycket mer och billigt Vällinge.

Återinför fastighetskatten, får fart på bostadsmarknaden och sänker priserna.

Återinför bostadsanvisningslagen.

Flytta huvdstaden till Ånge. Riksdagen, kanslierna och det mesta med prefixet riks dit. Riksbanken till Skövde.

Bostäder nu? Stäng och bebygg Bromma. Ålägg alla kommuner som inte tagit flyktingar eller mycket få och med landets 10-20 lägsta kommunalskatter att omedelbart bygga 100.000 billiga lägenheter.
 
Senast ändrad:
Förstår inte hur det är svaret på hur LBB ska få fattiga, arbetslösa och sjuka att lämna Sverige?
Nu finns det ju två olika grupperingar av fattiga, arbetslösa och sjuka. Den ena gruppen innehar en gällande försäkring i form av medborgarskap eller PUT. Den andra gruppen vill ha tillgång till denna försäkring.
Försäkringsinnehavare förlorar på att flytta utomlands.
De som inte innehar försäkring kan, om vi ställer om förmånerna förlora på att stanna. Och då är syftet uppnått, vi minskar antalet som söker tillgång till försäkringen ;) det var väl inte så svårt.
 
Sorry jag förstår ju att du har svårt att se objektiv på saker och ting eftersom du alltid blundar med höger öga ;) Jag har inte sagt att vi ska minska befolkningen,.

Du har sagt att det finns en bostadsbrist som inte går att lösa genom att bygga bostäder.

Du har sagt att man kan råda bot på detta genom att minska bidrag och förmåner.

Vilket alltså betyder att folk måste lämna landet så att bostadsbristen upphör.

Eftersom flest bidrag och förmåner går till arbetslösa, fattiga, pensionärer och sjuka så är det dessa som du vill ska tvingas lämna landet.

.. eftersom du säger dig inte vara rasist och anse att bara vissa fattiga ska lämna landet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 410
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 972
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp