Bukefalos 28 år!

Seg högersida

MsSleepalot

Trådstartare
När jag rider känns hela min högersida jättekonstig. Höger fot ligger inte lika bra i stigbygeln som vänster fot, har svårare för att trycka med höger skänkel än med vänster och en vänstergalopp blir helt skev när jag ska bak mer med högerbenet och sitta på höger sittben:crazy:

Jättedumt att sitta och tänka på det när jag rider för då blir det ju bara värre, jag vet. Men hur ska jag göra? Finns det några övningar för att bli mer liksidig?

Knäcker hela kroppen gör jag själv och det bara knakar till så känner jag mig mjuk, men kanske borde gå till en kiropraktor ändå?
 
Sv: Seg högersida

Knäcka kroppen kan jag också göra, men min mamma som är kiropraktor säger att jag inte ska göra det... Det är bättre att du överlåter det till en osteopat eller kiropraktor.
Det låter som att du viker dej.
Kanske du kan pma Susan och fråga för hon verkar ju vara duktig på sånt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: sassiball
·
Träning Hej! Jag har problem med en lite oliksidig häst. Kommentarer om att uppsöka veterinär etc undanbes, hon blev igenomkollade i december då...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
4 903
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp