Bukefalos 28 år!

Semester.

Resemål

  • Paris

    Röster: 1 2,0%
  • Barcelona

    Röster: 3 6,1%
  • Porto

    Röster: 3 6,1%
  • Aten

    Röster: 1 2,0%
  • Rom

    Röster: 3 6,1%
  • Någon ö i Grekland

    Röster: 14 28,6%
  • Störa vänner runtom landet

    Röster: 22 44,9%
  • Stanna hemma

    Röster: 2 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    49
  • Omröstning stängd .
Röstar för Barcelona. Jag älskar dock värme, mår bra av det och så har Barcelona både strand och havsbad samtidigt är det en storstad med många saker att se och göra. Men man får vara beredd på att det blir varmt, jag har varit i Barcelona i juli och det var nog runt 35 grader varje dag. Själv mår jag aldrig dåligt av värme och njöt av varje sekund och orkade turista se olika som vanligt. Promenerade som vanligt runt överallt var bara till stranden jag tog bussen en dag.
 
Finns inte på din lista men rekommenderar varmt franska Atlantkusten! Lagom varmt i juli, vackert landskap och god mat!

Finns massor med fina ställen du kan åka till, ex St Malo, Dinard, La Rochelle, Caen.
Flyg till Paris och tåg västerut.
 
Har du varit till Åland? Finns inte med på din lista, men i juli finns det mycket att se och uppleva där.
 
Testa tågluff, kanske? Så sitter man inte fast på en ort.

Angående resa ensam, har aldrig varit mycket för det (för feg och för mycket ADD i grunden), men sista resan jag gjorde, var ensam till Gran Canaria, och gick över förväntan. Dock gjorde jag inte mycket mer att strosa runt och sitta på hotellet och läsa. Det jag var ute efter då var att komma bort. Årets resa, första sedan covid, kommer bli intressant, men är nog antagligen ingen bra rekommendation, Vietnam med särbo och hennes barn. Har henne som guide, så hoppas jag överlever 🤪🙈
 
Testa tågluff, kanske? Så sitter man inte fast på en ort.

Angående resa ensam, har aldrig varit mycket för det (för feg och för mycket ADD i grunden), men sista resan jag gjorde, var ensam till Gran Canaria, och gick över förväntan. Dock gjorde jag inte mycket mer att strosa runt och sitta på hotellet och läsa. Det jag var ute efter då var att komma bort. Årets resa, första sedan covid, kommer bli intressant, men är nog antagligen ingen bra rekommendation, Vietnam med särbo och hennes barn. Har henne som guide, så hoppas jag överlever 🤪🙈
Jag är en van ensam rensare men jag har inte rest själv med min nya identitet.
men jag nojar nog mest över det.
 
Tycker det är lite jobbigt att behöva åka själv. Det skulle vara skönt om man hade en side kick.
Resa ensam är ju jätteskönt! Jag har som policy att unna mig en solotrip om året även om jag är i en relation. Man får välja helt fritt vad man vill, noll kompromisser. Vad är det värsta som kan hända? Enda jobbiga var när jag var magsjuk i egypten och behövde ta mig ned till närmsta butiken för att köpa förnödenheter - men det gick ändå bra. I värsta fall hade jag nog kunnat be de som drev boendet att handla åt mig.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Om jag har semester sparad kan företaget dra dagarna för de är för gamla utan att man får ut det i pengar?
2 3
Svar
58
· Visningar
3 360
Senast: Acto
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
110
Senast: Halcyon
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
758
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
690
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp