Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden XIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fler med tröja 😇😁
1F273BD7-FE39-4292-B545-86C69EF217BD.jpeg
 
Idag gick vi till rastgård direkt på morgonen, och eftersom rastgården vi sedan passerade på väg till jobbet faktiskt var ledig så blev det ännu mer spring då! Totalt drygt 2 1/2 timme promenad idag och ordentligt med spring, nu är damerna nöjda här hemma i soffan.
315589035_2436111586537207_2242731901038510241_n.jpg


Och jag tycker att hennes öron är så roliga som står åt alla håll :D
 
Vad mysigt! Nora får aldrig äta ”människomat”, en staffes mage klarar inte sådana utsvävningar 🙈
Tilda klarar allt nästan! Tyvärr har jag lärt henne att sitter man och ser söt ut vid matbordet/soffan så kan man både få tortilla chips (sourcream chives är en favorit), ostbågar, jordnötsringar eller kanske sista tuggan av det stekta ägget på smörgåsen 😂 (såklart är det inga mängder hon får, utan några bitar bara. Popcorn kan hon dock få mer av eftersom dom är naturella)
 
Tilda klarar allt nästan! Tyvärr har jag lärt henne att sitter man och ser söt ut vid matbordet/soffan så kan man både få tortilla chips (sourcream chives är en favorit), ostbågar, jordnötsringar eller kanske sista tuggan av det stekta ägget på smörgåsen 😂 (såklart är det inga mängder hon får, utan några bitar bara. Popcorn kan hon dock få mer av eftersom dom är naturella)

Nora har inga problem så länge hon får sin mat och lite ben och något grisöra emellanåt, men ger man henne människoföda får man räkna med att behöva använda gasmask 😂
 
Och jag tyckte det såg illa ut på min imorse. 🙈 Men vi har nog lite mindre sno så det klumpade sig precis till sporren.
Vi har nog ca 20 cm, men det fastnar inte i de sträva håren på kroppen iaf. 😅 Hon hade liiite svårt att ta sig fram tillslut. Det måste vara tungt med så blöt snö när man är så liten. Hon var avis på sin labbekompis som inte hade snö upp till magen och som slapp moonboots.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 971
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 736
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp