senskydd för bakben

sweep

Trådstartare
någon som vet vart man får tag på senskydd för bakbenen på internet.

eskadron har jag hittat men bara i storlek full och det blir för långt för min häst
 
Jag vet inte om det finns långa senskydd bak i ponnystl. Du får kanske ringa el maila nån affär o fråga om de kan ta hem till dig.
 
Om senskydd till bakbenen i strl full är för långa så går det alldeles utmärkt att använda senskydd avsedda för frambenen även på bakbenen. Det gör jag på en av hästarna jag rider som är väldigt kort i skenorna!
 
Framskydden funkar alldeles utmärkt att använda även bak, ska man vara riktigt riktigt petig så blir de aningens korta, jag skulle önska att de gick ett par cm högre upp, men är alternativet ett par "riktiga" baksenskydd som är för långa så funkar de bra!!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
557
Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Valle
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: pajaztar
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp