Bukefalos 28 år!

Separationsångest

O

Orzon

Nu är våra valpar snart 8 veckor och på väg att flytta hemmifrån.
Jag som trodde att jag skulle vara jätte trött på valparna och vara lättad när dom åkte och jag bara hade min valp kvar. Men nu inser jag att jag kommer att sakna den här tiden. Det gick alltför snabbt tycker jag.
Tur att det blir en valp kvar som jag ska behålla annars hade jag haft stor sorg nu.
Ni andra som har/har haft valpar, hur känns det för er att lämna dom?
th_Semlanblandblommorochblad.jpg
 
Sv: Separationsångest

Ärligt talat så tyckte jag det var skönt när valparna fått nya hem.Men jag hade också fler hundar utöver mamman o valparna då.
Men visst känns det,lite kluven blir man.
 
Sv: Separationsångest

*ler stort*
Vi hade nio oplanerade valpar och en ska vi behålla, men nu har vi en osåld tik kvar och idag fick dom flytta in till oss i huset, hon och brorsan.....så nu kommer det att bli jättesvårt att sälja henne men samtidigt kan dom inte bo ute i stallet hur länge som helst.
 
Sv: Separationsångest

Är dom födda i stallet?
Jag har haft mina valpar nära mej hela tiden. Dom finns med i min vardag hela tiden och jag älskar dom alla.
Lite skönt ska det ju bli att inte ha så många men ledsamt att den här perioden redan är över......
 
Sv: Separationsångest

Jag ar ocksa kluven nar det galler valparna. Men man vanjer sej att salja dem tycker jag. Dessutom kanns det battre nar pengarna ligger i fickan!! :angel:

Jag har alltid en favorit i varje kull, och den ar extra svar att salja tycker jag. Jag ar nastan mer man om att den far ett bra hem an resten. :o
Men man vet ju redan innan de fods att de ska saljas, vilket gor det hela lattare tycker jag. Det som ar jobbigt ar att det blir sa tyst...ingen som springer runt runt bara for att liksom!!

Jag ar ju van att salja djur, med hastarna och allt, dessutom ar det mitt levebrod, sa nar pengarna ar i fickan mar jag bra for da kan jag gora det jag planerat att gora.

Forra kullen kopte mej en ny sadel!! :love: :banana: :love:
 
Sv: Separationsångest

Jag satt och räknade lite på det där med inkomster/kostnader för kullen. Och vinsten gick till att bota en ögonskada som valparna orsakat sin mamma när dom klättrade runt i ansiktet på henne. :crazy:

Men........jag fick ju en valp helt gratis och om inget annat inträffar så går jag inte minus. Och en hel valp är ingen dålig vinst tycker jag. :love: :rofl: :love:
 
Sv: Separationsångest

Jag har kennel och gråter för varje valp som åker. Jobbigt! Speciellt när vissa köpare inte vill hämta sin valp fören vid 12 veckor- då har man fäst sig vid dom ännu mera. Däremot min sambon/delägare tycker det är enbart skönt när valparna åker ;). Har en kull just nu som håller på och flyttar. Det är psykiskt påfrestande. Kommer valpen trivas hos ägaren, kommer ägaren trivas med valpen, hur ofta vågar man ringa valpköparen utan att verka kontrollerande o.s.v. Tankarna far hit och dit under en period innan allt stabiliserat sig och valparna funkar i sina nya hem.

Jag behåller förståss en valp ur varje kull för att jobba vidare med kombinationen. Det gör det hela mer uthärdligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 648
Senast: MML
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 307
Senast: Migo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 892
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp