Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt dessa:

1925166_10152109722830678_8183870866814428858_n.jpg

10151855_10152109723500678_8243115687202980380_n.jpg


=)

och en mintgrön jättesöt kofta med svalor på, några linnen och t-shirtar =).

//r
 
Har beställt min brudtärneklänning till en kompis bröllop i sommar. Nu gäller det bara att inte snubbla i gången i kyrkan när alla sitter och tittar :nailbiting:

image1xl.jpg
 
Fin klänning @elefanten !

Förlåt mig, jag har syndat. Kommer få dålig karma för resten av mitt liv. Köpte denna outfit på HM. Det är en topp och långbyxor men blir lite som en jumpsuit ihop.
Den såg betydligt med tilltalande ut på den långa uberslanka modellen på hemsidan dock men jag slog till.
Finns risk att jag kommer se ut som en dvärgväxt korpulent clown men vafan.

10311122_869314983095761_1228150957_n.jpg
 
@elefanten för att jag tycker att det skickar så fel signaler om utseende. För mig är det inte en tydlig överdrift, kanske för att jag hade grava ätstörningar i över 10 år med skev självuppfattning som bieffekt.
 
  • Gilla
Reactions: MM
@elefanten för att jag tycker att det skickar så fel signaler om utseende. För mig är det inte en tydlig överdrift, kanske för att jag hade grava ätstörningar i över 10 år med skev självuppfattning som bieffekt.

Så dvärgväxt och clown skickade inga signaler? Tänkte eftersom du bara reagerade på ordet i mitten. Isf kunde du lika gärna reagerat på att hon kallade sig själv dvärg/clown, det är väl ungefär lika troligt att hon skulle vara ärlig med att hon tyckte hon såg ut som en dvärg/clown som att hon tyckte att hon såg fet/korpulent ut.

Jag förstår att man kan vara känslig när man haft ätstörningar, och jag beklagar att du gått genom det, men lite gränser finns det på hur man får hugga igen på folk. I det här fallet var det väldigt tydligt att det inte var menat seriöst.
 
@Hyacinth det beror väl på vem man jämför sig med?
En av mina bästa kompisar är btw 186 lång (tjej!) och över 190 med klackar. Dessutom har hon afto-frisyr. I jämförelse med henne är alla under 175 småfolk ;)

Hon har faktiskt plåtat kampanj för HM för nån vecka sen!
 
Så dvärgväxt och clown skickade inga signaler? Tänkte eftersom du bara reagerade på ordet i mitten. Isf kunde du lika gärna reagerat på att hon kallade sig själv dvärg/clown, det är väl ungefär lika troligt att hon skulle vara ärlig med att hon tyckte hon såg ut som en dvärg/clown som att hon tyckte att hon såg fet/korpulent ut.

Jag förstår att man kan vara känslig när man haft ätstörningar, och jag beklagar att du gått genom det, men lite gränser finns det på hur man får hugga igen på folk. I det här fallet var det väldigt tydligt att det inte var menat seriöst.


Hugga? Det är att ta i. Ifrågasätta måste man få göra.
 
Jag kände mig i desperat behov av snörskor då allt jag haft att välja på varit antingen vinterkängor eller sandaler på senare tid.. :oTyckte dessa såg somriga ut så klickade hem ett par, satt som en smäck! :D
 
@dotzie Välkommen in i Vans-klubben!

Apropå det kan jag ju slänga in en bild på mina nyaste skor, inte helt oväntat ett par Vans :D
efb31060c17c11e3a9ba0002c950d5fa_8.jpg

Har fyra par nu men det fattas ett par i samma modell som ovan fast svarta för att samlingen ska bli komplett :angel:
 
Eftersom jag inte lyckas hitta det jag söker själv slänger jag ut en efterlysning här tänkte jag.
Söker efter "finbyxor" (typ kostymbyxor eller likn) med revär, svart eller neutral färg på själva byxorna, revären är jag flexibel med.
Någon som sett dessa någonstans?
 
klänningen är från nelly och väskan från lindex :) @Rosenblad


Väskan är föresten perfekt, den har massor av små fack för kort osv, dragkedjefack och en stor spegel!
 
Senast ändrad:
Inte shoppat, men fått i födelsedagspresent. Jag gillar den så mycket att jag känner att den borde läggas in här :p

Har fått en sunkini! :D
blackflower_ttpk_front-2.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 133
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
45 402
Senast: Scandi
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 466
Senast: Ninnurur
·
Trädgård & Växter Vi har trädgård och rumsväxter och paletter på forumet, men visst måste det finnas pelargonsamlare här också?! Jag skulle absolut inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 341
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp