Miljon

Trådstartare
Vilka är eller har varit där? Vad tyckte ni om extra mycket?
Jag blev som vanligt oerhört imponerad av Jean-Francois Pignon. Tycker alltid att hans nummer är helt fantastiska :love:
De ukrainska kosackerna var också häftigt, men det är inte samma wow-faktor för mig. Visst ser det coolt ut när de klättrar omkring på hästar som öser fram i full galopp, men det är inte samma gåshud som Pignon.
Dressyrhästen Torsten är jag också ett stort fan av! Vilken härlig häst, såg ut som att han var mycket nöjd med sitt liv som dressyrhäst i Friends :heart

Tävlingarna såg jag "bara" 2 hoppklasser, Prins Carl Philips pris, och fyrspann. Det har ju förstås alla sin tjusning, men fyrspannet är jag egentligen lite trött på efter alla år, men samtidigt är det så otroligt häftigt att jag glömmer bort det varje gång när jag väl sitter där och ser. Jag tycker det är besvärligt nog att styra runt en ponny i trav liksom, och de slingrar sig igenom krångliga hinder med fyra stora hästar i galopp :nailbiting: Någon av de från Ungern (tror jag det var) hade en häst som travade hela tiden medans de andra galopperade. Någon som vet vad det var för häst? Den rörde sig så himla lätt och snyggt!

Och sen såg jag inomhusfälttävlan och matinén på svt play. Inomhusfälttävlan är ju bara så häftigt! Jag skulle vilja få till något liknande häromkring, fast på bebisnivå så jag och ponnyn kan vara med :D Typ... Inomhus-pay-and-cross!

Sedan när Pignon hade sin föreställning på matinén, så var inte den lilla fuxponnyn med. Någon som vet varför? Hade den bara inte en plats i just det numret kanske, eller mådde den inte helt bra idag? Jag är som sagt otroligt imponerad av alla hans hästar, men som ponnyfrälst är det såklart de två små som är mina absoluta favoriter :D

Så ni andra som varit där... Vad säger ni? Dela med er av era highlights, tankar och annat skoj!
 
Vilka är eller har varit där? Vad tyckte ni om extra mycket?
Jag blev som vanligt oerhört imponerad av Jean-Francois Pignon. Tycker alltid att hans nummer är helt fantastiska :love:
De ukrainska kosackerna var också häftigt, men det är inte samma wow-faktor för mig. Visst ser det coolt ut när de klättrar omkring på hästar som öser fram i full galopp, men det är inte samma gåshud som Pignon.
Dressyrhästen Torsten är jag också ett stort fan av! Vilken härlig häst, såg ut som att han var mycket nöjd med sitt liv som dressyrhäst i Friends :heart

Tävlingarna såg jag "bara" 2 hoppklasser, Prins Carl Philips pris, och fyrspann. Det har ju förstås alla sin tjusning, men fyrspannet är jag egentligen lite trött på efter alla år, men samtidigt är det så otroligt häftigt att jag glömmer bort det varje gång när jag väl sitter där och ser. Jag tycker det är besvärligt nog att styra runt en ponny i trav liksom, och de slingrar sig igenom krångliga hinder med fyra stora hästar i galopp :nailbiting: Någon av de från Ungern (tror jag det var) hade en häst som travade hela tiden medans de andra galopperade. Någon som vet vad det var för häst? Den rörde sig så himla lätt och snyggt!

Och sen såg jag inomhusfälttävlan och matinén på svt play. Inomhusfälttävlan är ju bara så häftigt! Jag skulle vilja få till något liknande häromkring, fast på bebisnivå så jag och ponnyn kan vara med :D Typ... Inomhus-pay-and-cross!

Sedan när Pignon hade sin föreställning på matinén, så var inte den lilla fuxponnyn med. Någon som vet varför? Hade den bara inte en plats i just det numret kanske, eller mådde den inte helt bra idag? Jag är som sagt otroligt imponerad av alla hans hästar, men som ponnyfrälst är det såklart de två små som är mina absoluta favoriter :D

Så ni andra som varit där... Vad säger ni? Dela med er av era highlights, tankar och annat skoj!

Var där på morgondressyren på fredagen.
M.Ts Isac gav mig verkligen gåshud, vilken häst alltså! :love:
Sen var det ett väldigt intressant koncept med expertkommentarerna efter varje ritt, och att publiken kunde vara med och döma ritterna. Jag kan säga att jag var en väldigt snäll domare :D

Lite halvt OT men: Nu vet jag inte i vilken landsända du bor, men åtminstone en mycket stor klubb här i krokarna anordnar faktiskt P&C inomhus på vintrarna. Eller ja, de har gjort det förut (så sent som 2015) iaf :D Kanske inte TV sänd, men åtminstone P&C på typ 60-100 cm nivå inomhus.
 
Jag var där i torsdags kväll o de va uu fälttävlan bland annat. De va kul som vanligt! Ska dit idag kväll också! :-) återkommer då!
 
Var där igår på Familjematinén. Då var Torsten och fransmannen bäst. Även Prins Carl Philip Cup. Sämst var romarspelet.
Ska dit ikväll på Avslutningsshowen. Hoppas på att Torsten kommer idag med
 
Kadriljen med islandshästarna var väldigt fin att se på. Så nyfiken på att få veta vad det var för låt som spelades till, hördes väldigt trevlig ut att tölta till. Kanske någon här som vet namnet på låten? :)
 
Kadriljen med islandshästarna var väldigt fin att se på. Så nyfiken på att få veta vad det var för låt som spelades till, hördes väldigt trevlig ut att tölta till. Kanske någon här som vet namnet på låten? :)

Prins Póló - Paris Norðursins ska det väl vara tror jag
 
Kosackerna var himla skickliga men för mig var det lite cirkuskänsla över det hela. Jag tyckte inte hästarna verkade så glada och entusiastiska, framförallt. Snarare less. Den ena gick i högergalopp genom hela uppvisningen (som rids i full galopp i vänstervarv) så jag funderar över om den var stel eller något och förmodligen inte speciellt välriden. Skimmeln klapprade med tänderna hela vägen längs ryttargången, men den kanske bara var laddad, vad vet jag.....
 
Min favorit är Torsten, både han och hans matte är urtrevliga, tyckte att nordsvenska hingstarna var väldigt läckra men att deras nummer kändes lite utanför

småkomiskt att både tv tanten och pignon glömt att vi lämnat globen, han åkte dit och undrade vart alla andra hästarna var och hon satt där i tv och sa här i globen... snacka om inrotat :angel:
 
Är det nån som vet om man kan se Knockout mixen i sin helhet någonstans? Det finns en kort film med Peder och Malin när de rider dressyr men jag skulle vilja se hela. Finns det?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp