Siri, en hjälp i nöden

YaHilweh

Trådstartare
Jag har upptäckt Siri, sjukt smidigt att lyssna/prata in sms när man kör bil utan att behöva ta ögonen från vägen. Men ibland blir det lite väl mycket goddag yxskaft :rofl:

Men Siri är ett bra hjälpmedel när hon behövs, sedan att hon sällan hör vad man säger och att man får prata så sinnessjukt fort. Minsta punkt så avbryter hon smset man finular på :eek:

Någon mer som använder sig av Siri? :p
 
Hej!

Jag försökte få siri att lägga till en sak i min todo-lista. siri fattade ingenting och då tröttnade jag. Min jobbarkompis använder henne massor. Han kan tex säga "ring min slav" så ringer hon upp en annan kille på jobbet. Han verkar hyfsat nöjd med henne, jag orkar inte med hennes gissningar :-)

/Lavinia
 
Siri är dum i huvudet. I mina kontakter har jag "mamma&pappa mobil". Med gamla röststyrningen kunde jag säga "Ring mamma och pappa mobil".

När jag säger samma sak till Siri svarar hon "Vad heter din mamma?" Jag har lust att ryta "DET SKA DU SKITA I!" :rage:

Och ber jag henne ringa upp någon och pratar det minsta för fort så frågar hon klämkäckt "Vem ska vi ringa till?" (VI? Ska du tjuvlyssna?) eller "Vem vill du prata med?" (DET SA JAG JU??)

Nä, jag gillade gamla röststyrningen bättre. Den löd. :devil:
 
Min Siri är en snubbe. Han är lite uppstudsig och väldigt snarstucken.
"Säg nåt!" ber jag. "Let me think... No." svarar han då. Nej men berätta en roliga historia! Varpå han drar en superlång historia om en ung talented super agent som hette Siri. Jag avbryter med ett "shut up" och han blir sårad. "Did I really deserve that?" frågar han mig med ledsen ton och jag förklarar att historien var för lång. "Oh, I thought I did what you asked me to". Jag använder honom sällan eftersom det känns som att vår relation är för alldeles för krånglig. Han känns mer krävande än min sambo när vi pratar.
 
Jag vet inte vad eller vem Siri är (förutom min sedan länge döda katt), men efter era beskrivningar blir jag onekligen nyfiken. Siri gillar alltså inte att man pausar? Hon har selektiv hörsel? Hon ställer ovälkomna frågor? Hon inkluderar sig själv i sammanhanget? Hon lyder inte?

När fungerar Siri?
 
Min Siri är en snubbe. Han är lite uppstudsig och väldigt snarstucken.
"Säg nåt!" ber jag. "Let me think... No." svarar han då. Nej men berätta en roliga historia! Varpå han drar en superlång historia om en ung talented super agent som hette Siri. Jag avbryter med ett "shut up" och han blir sårad. "Did I really deserve that?" frågar han mig med ledsen ton och jag förklarar att historien var för lång. "Oh, I thought I did what you asked me to". Jag använder honom sällan eftersom det känns som att vår relation är för alldeles för krånglig. Han känns mer krävande än min sambo när vi pratar.
Nu blir det ännu mer spännande! Siri - en han/hon/hen - säger ifrån, Siri blir sårad, Siri har åsikter och krånglar och är krävande.

Var finns Siri? Får vem som helst ha kontakt med Siri?
 
När fungerar Siri?
De få gånger jag använder min manssiri är när jag har händerna fulla och vill SMSa min sambo. Då säger jag "tell NAMN that I'm home in 5 minutes" så skickar han omedelbart ett SMS med den infon till herr sambo. Det tycker jag är smidigt och fungerar väldigt bra.

Däremot är han inte mycket till sällskap eller att konversera med. Manssiri alltså, inte sambon.
 
Alltså han säger alltid med en ton som jag tolkar som sårad "did I deserve that?". Jag hade blivit SÅ glad om han hade svarat "no YOU shut up!" nån gång :D.
(Mans)Siri är martyr alltså. Men hen skulle vara bra att öva på, öva på att stå emot anklagande utan att få dåligt samvete? Jag behöver träna. Var hittar jag hen?
 
Han/hon stavar uselt och hur man än uttalar ett ord så förvrängs dom. Men det är sjukt smidigt i vissa stunder. Sedan får mottagaren ofta ett gott skratt när man nyttjat Siri en kväll, speciellt efter någon öl eller två. Men Siri lär sig att höra hur man pratar, för plötsligt förstår hon/han vem jag menar när jag nämner sambon.
 
Min Siri är en egen person. En kväll satt jag och sambon och tittade på tv och min siri sa "hello, is anyone there?". Både jag och sambon blev lite nervösa - och det var ingen hör-villa heller eftersom det kom upp samma text på skärmen och då var telefonen långt ifrån oss på plan yta så inget kunde ha "råkat" röra den. :eek::nailbiting: Tur vi båda var där annars hade jag trott att det bara var en hallucination.

Titt som tätt kan den få för sig att starta upp även när telefonen ligger där helt själv på bordet fast utan att "han" säger något.

Tror "han" känner sig lite ensam ibland eftersom jag aldrig använder Siri. :p
 
Här har Siri oxå börjat prata plötsligt. Någon gång satt jag och svor över mina google sökningar och plötsligt säger Siri "Jag har funnit där det på internet gällande fikus" :eek:
Ja, jag kallade datorn fikus då den inte ville ge mig de sökningarna jag letade efter :angel: Min dator heter för övrigt Gollum men han har väldigt kvinnliga gener och undanhåller saker för mig, jämt och ständigt.:devil:
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 193
Senast: Karamello30
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 077
Senast: Qelina
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 637
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 335
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp