Bukefalos 28 år!

Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Idag har varit halv mycket ångest heladagen. Så känns som det kommer bli jobbigt ikväll så måste liksom försöka vara in ställd att följa kris planen som vi gjorde igår och skulle säkert behöva få fram det till personalen att det är jobbigt. Men orkar liksom inte mottivera mig känns det som men vet att jag borde.
Men iallafall så en annan sak som kanske låter konstigt men tänkte bara fråga ifall nån har nåt tips om nånting som jag kan skriva om. Alltså antingen här eller bara skriva ändå för migsjälv. Men bara vill prova ifall jag kan ha fokus med att skriva om nånting så kanske det inte är så mycket ångest justdå och inte känns så ensamt då liksom.
Skulle du vilja skriva om verkliga saker eller mer påhittade berättelser liksom?
 
Har du hunnit läsa på om Engelsk springer spaniel och labrador än? Kan du skriva lite om vad de har för bra och dåliga sidor sammanliknat med Golden, och vad du gillar med dom?

Vet inte om det var något sådant du tänkte på, men tänkte kanske det kunde vara en bra sysselsättning.
 
Idag har varit halv mycket ångest heladagen. Så känns som det kommer bli jobbigt ikväll så måste liksom försöka vara in ställd att följa kris planen som vi gjorde igår och skulle säkert behöva få fram det till personalen att det är jobbigt. Men orkar liksom inte mottivera mig känns det som men vet att jag borde.
Men iallafall så en annan sak som kanske låter konstigt men tänkte bara fråga ifall nån har nåt tips om nånting som jag kan skriva om. Alltså antingen här eller bara skriva ändå för migsjälv. Men bara vill prova ifall jag kan ha fokus med att skriva om nånting så kanske det inte är så mycket ångest justdå och inte känns så ensamt då liksom.

Du får gärna skriva om hur det gick till och hur det kändes att köpa sin första ponny, det hade jag tyckt var roligt att läsa.

Eller hur du skulle vilja träna en assistenthund om du köpte en valp.
 
Har du hunnit läsa på om Engelsk springer spaniel och labrador än? Kan du skriva lite om vad de har för bra och dåliga sidor sammanliknat med Golden, och vad du gillar med dom?

Vet inte om det var något sådant du tänkte på, men tänkte kanske det kunde vara en bra sysselsättning.
Jag har läst på endel men inte jätte mycket. Så det skulle jag kunna göra så tack för tipset!
 
Några tips på saker att skriva om (mer eller mindre seriöst):
  • Vad du tycker är viktigt hos ett husdjur
  • I vilken ordning du brukar göra dina stallsysslor
  • Vilka youtubekanaler du tycker bäst om, och varför
  • Om du fick chansen att följa med någon (valfri person) till jobbet en dag, vem skulle du välja och varför?
  • Vad tycker du är det viktigaste att lära sig i skolan? Finns det saker som inte är lika viktiga?
 
Jag vet att det ibland är jobbigt att tänka för mycket på hästarna för dig just nu, så hoppa allt sådant om det inte känns bra. Men en annan sak som jag tycker är väldigt intressant att läsa om är din uppfattning som ungdom för hur du tycker föräldrar/vuxna ska vara i stallet.

(Som inspiration om du inte sett dem, humor på temat olika ponnymammor:
)
 
Jag kom på en sak, @EmmaFilippa som du kanske kan svara på, om du orkar då det har med häst att göra. Jag har hållt på med hästar i drygt 25 år men det här med broddar är en ny värld för mig som jag är ganska säker på att du vet mer om! :). Jag står precis i startgroparna och ska sko upp min häst och tänkte på, om jag nu väljer att behålla henne skodd och skulle vilja åka på pay and jump som hålls på gräs...Räcker då två gräsbrodd i de hålen som är i trakterna eller bör man ha 4? Fler? :).
 
Verkliga saker tror jag för annars blir det nog bara som prestation krav att jag inte blir nöjd och så
Kanske skulle kunna skriva om terapihundar? Typ vad som krävs, steg för steg i utbildningen, inom vilka områden man kan ha en terapihund?
Eller undersöka och skriva om olika typer av djur som används i behandling? Fakta om olika djur och deras egenskaper som behandlingsdjur? Det finns något som heter Animal assisted therapy som kanske kan vara intressant att läsa och skriva om :)
 
Jag har iallafall gjort en jämförings lista med dom tre hund raserna som jag mest vill ha. Och det kanske är mer saker som man kan skriva också men dethär är som jag har kommit på nu iallafall.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220131_183746483~2.jpg
    IMG_20220131_183746483~2.jpg
    121,3 KB · Visningar: 84
Jag kom på en sak, @EmmaFilippa som du kanske kan svara på, om du orkar då det har med häst att göra. Jag har hållt på med hästar i drygt 25 år men det här med broddar är en ny värld för mig som jag är ganska säker på att du vet mer om! :). Jag står precis i startgroparna och ska sko upp min häst och tänkte på, om jag nu väljer att behålla henne skodd och skulle vilja åka på pay and jump som hålls på gräs...Räcker då två gräsbrodd i de hålen som är i trakterna eller bör man ha 4? Fler? :).
Jag har inte hoppat så jätte mycket på gräs så kanske inte svarar så bra. Så skulle iallafall frågat kanske om du har en bra hopp tränare eller nån!
Men ifall jag ändå ska svara så som jag vet så kan det vara jätte stor skillnad på olika gräs banor och vad det är för väder och så. Och är nog lite olika också hur högt man hoppar och sånt. Men jag har iallafall haft lite olika men oftast fyra broddar i varje hov. Men ibland har vi haft vinter broddar och ibland så ganska små gräs broddar. Men kanske är annat ifall man har en stor häst också eller olika saker.
 
Jag har iallafall gjort en jämförings lista med dom tre hund raserna som jag mest vill ha. Och det kanske är mer saker som man kan skriva också men dethär är som jag har kommit på nu iallafall.

Vad bra, du kan ju fylla på i listorna om du kommer på flera saker sedan. :-)

Känner du eller har du träffat någon labrador eller engelsk springer IRL?
 
Jag har inte hoppat så jätte mycket på gräs så kanske inte svarar så bra. Så skulle iallafall frågat kanske om du har en bra hopp tränare eller nån!
Men ifall jag ändå ska svara så som jag vet så kan det vara jätte stor skillnad på olika gräs banor och vad det är för väder och så. Och är nog lite olika också hur högt man hoppar och sånt. Men jag har iallafall haft lite olika men oftast fyra broddar i varje hov. Men ibland har vi haft vinter broddar och ibland så ganska små gräs broddar. Men kanske är annat ifall man har en stor häst också eller olika saker.
Tack för svaret! :) Hoppar lågt själv men funderar på att börja hoppträna för tränare så kan absolut fråga då, men jag är tacksam att du delade med dig av din erfarenhet! :). Då vet jag mer om jag fortsätter att ha henne skodd 😊.
 
Om du vill kan du kolla in olika kennelsidor för raserna. Lättast hittar du (seriösa) uppfödare via rasklubbarnas sidor.

Kolla t.ex SKK.se för de olika raserna —> rasklubb —> uppfödare och klicka dig vidare till olika för att läsa mer om deras syn på rasen och hur de tänker i sitt avelsarbete.
+ bilder på VALPAR! :love::love:
 
Vad bra, du kan ju fylla på i listorna om du kommer på flera saker sedan. :-)

Känner du eller har du träffat någon labrador eller engelsk springer IRL?
Ja exakt så har jag iallafall allt på samma ställe så är det lättare att jämföra iallafall.
Och jag har träffat ganska många labradorer men har aldrig känt nån jätte bra. Men dom verkar iallafall snälla och mysiga och så. Och engelsk springer spaniel har jag inte träffat så många utan dom har jag mest läst om och så. Men dom låter iallafall också bra! Och är väldigt gulliga iallafall :heart
 
Dethär kommer bli dåligt så varning för det. Och vet inte hur jag ska förklara men vill bara skriva och få ut lite.
Men det mesta som är i huvudet är såna saker som jag inte borde skriva om här som är antingen dåligt eller som man bara inte ska skriva om liksom. Men har jätte mycket olika såna tankar som är jätte jobbigt. Och vet att jag BORDE prata med personalen men endel saker vill jag bara inte. Plus så är det HELT stopp nu så kan inte säga nånting. Och såklart så blir det så nu för jag borde prata med dom och ska till psykologen imorgon och skolan på onsdag. Och då SÅKLART så kan jag inte säga nånting alls.
Så bara har jätte mycket jobbiga och dåliga tankar och jobbiga känslor som jag inte ens kan förklara.
 
Dethär kommer bli dåligt så varning för det. Och vet inte hur jag ska förklara men vill bara skriva och få ut lite.
Men det mesta som är i huvudet är såna saker som jag inte borde skriva om här som är antingen dåligt eller som man bara inte ska skriva om liksom. Men har jätte mycket olika såna tankar som är jätte jobbigt. Och vet att jag BORDE prata med personalen men endel saker vill jag bara inte. Plus så är det HELT stopp nu så kan inte säga nånting. Och såklart så blir det så nu för jag borde prata med dom och ska till psykologen imorgon och skolan på onsdag. Och då SÅKLART så kan jag inte säga nånting alls.
Så bara har jätte mycket jobbiga och dåliga tankar och jobbiga känslor som jag inte ens kan förklara.

Så jobbigt! Önskar att jag kunde komma på något bra att distrahera dig med. Fast en tom önskning hjälper förstås inte.

Det där med att skriva. Minns du första gången du cyklade eller något sånt? En del minnen tycker jag kan vara roliga att skriva om.
 
Dethär kommer bli dåligt så varning för det. Och vet inte hur jag ska förklara men vill bara skriva och få ut lite.
Men det mesta som är i huvudet är såna saker som jag inte borde skriva om här som är antingen dåligt eller som man bara inte ska skriva om liksom. Men har jätte mycket olika såna tankar som är jätte jobbigt. Och vet att jag BORDE prata med personalen men endel saker vill jag bara inte. Plus så är det HELT stopp nu så kan inte säga nånting. Och såklart så blir det så nu för jag borde prata med dom och ska till psykologen imorgon och skolan på onsdag. Och då SÅKLART så kan jag inte säga nånting alls.
Så bara har jätte mycket jobbiga och dåliga tankar och jobbiga känslor som jag inte ens kan förklara.

Pratade ni något om det när ni gjorde ångestplanen i går, hur du kan göra när du vet att du borde prata med personalen men inte får fram någonting?

Om du skulle behöva bara skriva av dig litegrann om saker du inte vill skriva här så får du jättegärna ta det i pm. :heart
 
Så jobbigt! Önskar att jag kunde komma på något bra att distrahera dig med. Fast en tom önskning hjälper förstås inte.

Det där med att skriva. Minns du första gången du cyklade eller något sånt? En del minnen tycker jag kan vara roliga att skriva om.
Nej jag tror inte jag kommer ihåg nån sån sak iallafall
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 862
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 644
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 720
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp