Bukefalos 28 år!

Sista minuten av ett tvättprogram..

Capable Case

Trådstartare
Inte sjutton kan det väl bara vara att tiden går långsamt när man väntar?? Den tar ju hur lång tid som helst! Idag hann jag vika en hel maskin tvätt inklusive sortera strumpor, stå och irritera mig en bra stund och sen sätta mig här och skriva det här inlägget och jag hör fortfarande maskinen snurra där inne i tvättstugan.
Vad är det som gör att det står 1 minut kvar när det i själva verket är 10? Är det för att man ska bli glad att den snart är klar eller vad är det frågan om?
Det här har jag inte bara upplevt med den här maskinen vi har nu (relativt nyinhandlad) utan med alla maskiner jag tvättat med!
:rage:
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Vår har ingen sista minut!

Men däremot 2 minuter som det kan stå både 5 sekunder och 10 minuter..... Mycket logiskt. :D
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Haha! Verkligen logiskt! Men hellre 5 sekunder än 10 minuter iaf! Så otroligt irriterande när man står och väntar på att få lägga i en ny maskin! :)
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Så där är det på jobbet! Det står en minut kvar och så tvättar den någon eller några minuter till. Vadå 1 minut? Jäkla lurande, kan den inte klockan eller :p
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Capable Case;16002006 Vad är det som gör att det står 1 minut kvar när det i själva verket är 10? Är det för att man ska bli glad att den snart är klar eller vad är det frågan om? :[/QUOTE skrev:
Har haft samma funderingar länge. Fattar inte varför sista minuten alltid är mycket längre än de andra i programmen... :mad:
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Ett tag började jag fundera på om jag var en superkvinna som hann få så mycket gjort på en minut men tyvärr är nog inte fallet så.. :D
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

På jobbet har vi en maskin som det står 1 minut på, för att sedan stå 10 minuter. Funderade mycket över hur det gick till, innan jag kom på att den visar återstående tid på de olika programdelarna...
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Min maskin är likadan...suck! Den säger också att ett program ska ta 2 timmar, går dit efter 2,5 timme och då är det 30 min kvar...Det är en ganska ny maskin. Skitdåligt!!!
 
Sv: Sista minuten av ett tvättprogram..

Haha! Känner så igen mig. :D Är det inte så att dom nya maskinerna kan känna av om dom måste tvätta/skölja mer än vad standardprogrammet hade inställt från början? Vilket som borde såna smarta maskiner snabbt ändra minuterna och hellre lägga på extra så att skiten är klar när man kommer! Liten skitsak egentligen, men lik förbannat jävligt irriterande ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 333
Senast: Korven
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 906
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 276
Relationer Efter att jag läste den andra tvättstugetråden så började jag fundera på vad som är förväntat i en tvättstuga- om man bortser från att...
Svar
19
· Visningar
1 149
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp