Sitsövningar!

Sv: Sitsövningar!

När du skrittar fram står du upp, rakt upp, i stygbyglarna. lägger massor av volter. då jobbar du loss ditt eget bäcken och kommer djupare ner i sadeln = bättre balans. :)
 
Sv: Sitsövningar!

Ja det kallas ju för indianhopp :) Här finns en liten film

(var nog med till diabla detta men jag svarade på fel..)

Exakt! Såg det här på en clinic på Strömsholm, där elever fick rida ett varv, sen togs de av hästen och en kiropraktor (stavas?) lät dem göra övningar liggandes på en filt, övningarn var alltid diagonala, alltså vänster hand tar i höger tå, när du ligger på marken som en skalbagge.

De som då fick göra "hoppsasteg" eller indiansteg, upplevde en stor skillnad, helt plötsligt började hästarna svinga i sina rörelser, det var skitkul att se.
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Rosett
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
539
Senast: Ramona
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp