Sjuk & amma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zaria

Trådstartare
Är jätteförkyld för stunden och undrar,är det okej att amma sonen (2,5 mån) när jag är sjuk?
Eller bör jag undvika att helt peta på honom så han inte blir smittad?

Hur är det med ammning och immunförsvar? får han troligtvis min dunderförkylning också eller slipper han den i och med att han ammas?

Hört en massa olika versioner så nu frågar jag er...

Mvh Zaria
 
Sv: Sjuk & amma?

Ni bor ju i samma hus så undvika att bli smittad, det kan han inte, däremot måste han ju ha mat :) så amma på du bara.
Kom ihåg att dricka MYCKET vatten, speciellt när du är sjuk, för det kommer du att behöva för att må bra plus att behöva amma.

Vet att jag hade en rejäl magsjuka meddans jag ammande, sonen var den enda som var frisk!!
 
Sv: Sjuk & amma?

Amma på du! Drick och ät massor. Det som kan hända är att det känns som om mjölken minskar. Men amma på ändå!
 
Sv: Sjuk & amma?

Jahopp,då får han snutta på som vanligt.
Äter och dricker massor och inatt sov han för en gångs skull heeela natten så jag fick tom pumpa ut lite och endå räckte till frukostmålet åt honom (har ju haft lite problem att få mjölken att räcka annars)

Tack för era svar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 374
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: mandalaki
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 180
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 668
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp