aiquen
Trådstartare
Det är snart dags för lönesamtal på mitt jobb. I dag har jag blivit sjukskriven på deltid. Jag har även haft en tidigare sjukskrivningsperiod (också på deltid 50-25%) och har nu bara varit uppe på heltid igen i en dryg månad.
Det känns så jobbigt! Både att behöva berätta för chef och kollegor att jag är sjukskriven igen (jag har haft en bra dialog med min chef tidigare, men det är ingen synlig eller direkt märkbar anledning) och att prata om och motivera en eventuell löneförhöjning när jag inte kan jobba fullt ut. Läkaren propsade på 50% sjukskrivning men vi enades om 25.
Vi har ett formulär att utgå ifrån på lönesamtalet, där jag känner att jag kan trycka på vissa punkter. Jag sköter mitt jobb och jag gör det bra. Men det frångår ju inte det faktum att min arbetsförmåga är nedsatt (ingen kommer att behöva hoppa in i mitt ställe, akuta grejer kan kollegor ta om det behövs men det mesta kommer antagligen att rulla på ok ändå).
Hur skulle ni ha gjort i den här situationen? Är det någonting att prata om över huvud taget på lönesamtalet - chefen kommer såklart att vara medveten om läget - eller bara låtsas som om det regnar? Eller är det bra att ta upp för att visa att jag förstår situationen, men ändå lyckas prestera tiden jag är på jobbet? Bara skita i hela samtalet...?
Fy fan vad det här inte är kul.
Det känns så jobbigt! Både att behöva berätta för chef och kollegor att jag är sjukskriven igen (jag har haft en bra dialog med min chef tidigare, men det är ingen synlig eller direkt märkbar anledning) och att prata om och motivera en eventuell löneförhöjning när jag inte kan jobba fullt ut. Läkaren propsade på 50% sjukskrivning men vi enades om 25.
Vi har ett formulär att utgå ifrån på lönesamtalet, där jag känner att jag kan trycka på vissa punkter. Jag sköter mitt jobb och jag gör det bra. Men det frångår ju inte det faktum att min arbetsförmåga är nedsatt (ingen kommer att behöva hoppa in i mitt ställe, akuta grejer kan kollegor ta om det behövs men det mesta kommer antagligen att rulla på ok ändå).
Hur skulle ni ha gjort i den här situationen? Är det någonting att prata om över huvud taget på lönesamtalet - chefen kommer såklart att vara medveten om läget - eller bara låtsas som om det regnar? Eller är det bra att ta upp för att visa att jag förstår situationen, men ändå lyckas prestera tiden jag är på jobbet? Bara skita i hela samtalet...?
Fy fan vad det här inte är kul.