Bukefalos 28 år!

Sjukskrivning student - ersättning för sommarjobb?

saannisen

Trådstartare
Hej!
Testar och ser om det finns någon här på forumet som har koll på det här med sjukpenning ;)
Jag är sjukskriven från studierna sedan höstterminen 14. Vid denna ansökan skrev jag inte in några uppgifter om arbete och lön, eftersom jag inte förstod som att man skulle det när man har sommarjobb, att frågorna var ställda enligt viss arbetstid per månad bl.a. Nu har det gått ett tag och jag blir bara sjukare, men trodde såklart att jag skulle bli frisk till sommaren och kunna jobba. Så verkar det inte bli och är helt säker på att jag inte kommer kunna jobba. Utan den inkomsten, och 0 kr inkomst eftersom man inte får studiemedel på sommaren, vet jag inte hur jag ska ha råd att leva. Finns det någon som vet om jag har rätt till nån ersättning? Om inte jag har råd till mat och hyra t.ex. kan jag få någon ersättning då?
Tacksam för alla råd jag kan få. Vet inte om man ska kontakta Förskringskassan och be att få träffa en handläggare?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: enough
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 914
Senast: fejko
·
Juridik & Ekonomi Min läkare tycker att jag borde gå över från sjukpenning till sjukersättning eftersom hon inte tror att jag kommer kunna arbeta igen...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp