Skaffa barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Isidor

När vet man att det är läge att skaffa barn? jag vill skaffa barn nu men min sambo vill inte ännu .
 
Sv: Skaffa barn

Hos oss var det tvärtom. Min sambo har velat ett bra tag men jag har inte känt mig redo. Jag ville ha allt under kontroll, stabila jobb, stabil ekonomi, bra boende osv osv. Har sedan ett halvår tillbaka förstått att den sk klockan börjat klämta då jag lade märke till alla gravida kvinnor och tänkte mig in i hur det skulle vara att vara gravid osv. Vi tänkte egentligen vänta till våren med att försöka men efter att ha slarvat med kondomen några gånger så bestämde vi oss för att försöka redan nu och *peppar peppar* jag är gravid! :banana: Många som redan har barn säger att det perfekta tillfället sällan kommer, men båda måste iaf vilja!

/Timsetim
 
Sv: Skaffa barn

För mig vad det också tvärtom, jag ville vänta och vänta...

Men man är två om det och jag tycker att man ska vara överrens om när det är dags! Det är en stor grej i livet och man behöver mycket stöd och uppmuntran under graviditeten!
 
Sv: Skaffa barn

Då är det inte "läge" för er att skaffa barn nu - enkelt. Om han inte vill så varför?
 
Sv: Skaffa barn

det undrar jag också. Jag vill, min sambo vill men ändå infinner sig aldrig rätt tillfälle...
 
Sv: Skaffa barn

Kan du ge oss lite mer kött på benen? Hur gamla är ni, det spelar ju lite roll om ni är 20 eller 35... Vad säger din sambo på frågan om _varför_ han inte vill skaffa barn?

Personligen skulle jag aldrig skaffa barn utan att kunna försörja dem även utan partner. Och försörja i mina ögon betyder inte ett vik på mcdonalds och leva på potatis och nudlar halva månaden utan ett ordentligt hyfsat betalt jobb. För utom det finns det inga andra krav i mina ögon, flytta kan man göra sen och bil kan man skaffa om man måste. Men att ungen ska ha mat på bordet och hyfsade kläder är nödvändigt.
 
Sv: Skaffa barn

när man känner att man vill och är redo och kan erbjuda barnet en stabil och kärleksfull uppväxt..... :)
 
Sv: Skaffa barn

Santa skrev:
Och försörja i mina ögon betyder inte ett vik på mcdonalds och leva på potatis och nudlar halva månaden utan ett ordentligt hyfsat betalt jobb.

O.T... Jag och min sambo jobbar på Donken båda två, och lever verkligen inte på potatis och nudlar halva månaden :confused:
Vi planerar dessutom att skaffa barn!

Som sagt... Off Topic...
 
Sv: Skaffa barn

Känner igen det där. Har också en sambo som inte vill. Fast han vill ha barn någon gång men inte nu. Jag har gett upp!
 
Sv: Skaffa barn

Jag tror inte det finns något rätt läge. Skall man vänta in det läget finns risken att det aldrig blir något.
 
Sv: Skaffa barn

Fast hon menade väl att ensam försörja sitt barn med lönen från Donken. Finns ju aldrig några garantier för att mannen finns kvar, han kan ju dö i morgon. Då kanske (?) det är svårare att inte ställa nudlar på bordet med den lönen och dessutom ett barn som kräver sina utgifter. (Jag kan ha fel. :smirk: )

För att svara tråfskaparen tycker jag vidare att det är viktigt att känna att man kommit så långt i sitt liv att man nått en mognad som gör att man kan tillföra sitt barn något. Ge barnet kloka insikter och livserfarenheter, vara trygg i sig själv och sin kunskap och syn på livet. Vid vilken ålder man sedan uppnår detta är förstår olika från person till person, och beror vidare på vad man gjort och upplevt i sitt liv.
 
Sv: Skaffa barn

Har man fast jobb och jätteblilliga levnadskostnader går det säkert. Man kan ju prova genom att lägga undan 2000 kr i månaden (det är vad banken räknar med att ett barn kostar och det är lågt räknat) och se hur det känns. Dessutom får man tänka på vad som händer om man blir ensamstående. Att bråka om pengar eller att ha extremt ont om dem är inte särskilt roligt varken för barn eller vuxen.
 
Sv: Skaffa barn

Garpen skrev:
Fast hon menade väl att ensam försörja sitt barn med lönen från Donken. Finns ju aldrig några garantier för att mannen finns kvar, han kan ju dö i morgon. Då kanske (?) det är svårare att inte ställa nudlar på bordet med den lönen och dessutom ett barn som kräver sina utgifter. (Jag kan ha fel. :smirk: )

???? va, ska man planera för att pappan ska dö!!!!!
Så dålig lön får man inte från donken att man inte klarar att köpa mat, underhåll får man pappan även om han drar.
 
Sv: Skaffa barn

För att svara tråfskaparen tycker jag vidare att det är viktigt att känna att man kommit så långt i sitt liv att man nått en mognad som gör att man kan tillföra sitt barn något. Ge barnet kloka insikter och livserfarenheter, vara trygg i sig själv och sin kunskap och syn på livet. Vid vilken ålder man sedan uppnår detta är förstår olika från person till person, och beror vidare på vad man gjort och upplevt i sitt liv.[/QUOTE]
:bow: :bow: :bow: Precis detsamma tycker jag med.
 
Sv: Skaffa barn

*lånar knapp*

Fast det är en knepig fråga det där tycker jag. Jag och min sambo har börjat fundera så smått på att skaffa barn. Jag tycker det är jättesvårt att bestämma sig om när. Å ena sidan vill jag ju ha barn, och arbetsmässigt skulle det vara ganska bra att få barn om något år (mitt nuravande jobb kommer jag ha i drygt tre år till, sen måste jag hitta något nytt), och varken jag eller sambon blir ju yngre direkt. Å andra sidan så trivs jag bra i vår lägenhet, men får vi barn blir vi nog tvungna att flytta, och då längre bort från stan (vilket jag inte är pigg på), och vill man verkligen binda upp sig med ett småbarn, det är så mycket jag vill göra först känns det som. Samtidigt känns det också som att man kan vänta för evigt på att det rätta tillfället att få barn ska dyka upp.
 
Sv: Skaffa barn

*äh, strunt samma*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skaffa barn

Det finns många svar på den frågan, och om man skulle följa varenda ett av dem så blev det aldrig några barn!
För mig var det så att jag ville ha ett jobb jag trivdes med och möjlighet att bo bra (vilket kom med att jag fick ett fast jobb och därmed fast inkomst). Sen så var det att fundera över om jag ville göra de uppoffringar som barn innebär. För mig var den största uppoffringen att tiden för mig själv minskade betydligt, och därmed tex tiden för hästen.
Sen är det självklart i mina ögon att man har en relation med den tilltänkte fadern som man tror på.
Det är verkligen en stor förändring att få barn, men känns det rätt att göra det så är det så roligt sedan!

// K
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
3 949
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 062
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hur gör ni som åker snowboard och vill lära era barn åka lift? Skidåkare tar ju sina barn mellan benen men hur gör en snowboard åkare...
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp