Bukefalos 28 år!

Sketch up hjälp!!

n33Lu

Trådstartare
Ja kära bukefalister och sketch up människor!!

Behöver er hjälp!! Jag förstår mig inte på sketch up, å har väl inte tålamod att lära mig när jag vill se resultat NU :D

Vill se lite idéer på hur det kan se ut med följande mått/kriterier då det finns möjlighet att bygga stall på denna yta som jag ska beskriva..:laugh:

Ytan är 20x8 (längd x bredd) Med dörr i enda änden på långsidan, spelar ingen roll vilken i detta fallet. På ena sidan får jag plats med 5 boxar á 3,5 breda x 3 djupa samt på andra sidan två boxar (längst ifrån ytterdörr) 2.5 djupa x 3.6 breda Då ska gången bli 2,5 mellan de boxar som är mitt emot varann, sen ska det finnas utrymme för sadelkammare/foderutrymme (ej grovfoder) samt uppställningsplatser två stycken. Gärna spolspilta (som kan vara uppställningsplats).

Hur hade ni gjort för att få bästa möjliga lösning, EVENTUELLT att den ena boxen i "fem raden" (i såna fall först ifrån dörren sett) blir shettisbox. Är TOK nyfiken på att se/höra era förslag :bump:
 
Sv: Sketch up hjälp!!

Jag dööör av nyfikenhet, är de ingen som kan förbarma sig?? :angel:
 
Sv: Sketch up hjälp!!

Verkligen ingen som har något att hjälpa med :confused: Har försökt i paint och försökt köra tutorial utav sketch up men kan inte göra annat än ett utrymme (rum) men får sen inte till varken boxar eller dörrar..:cry: Detta är ju en DRÖM :bump: så snälla hjälp mig för att se min vision!!
 
Sv: Sketch up hjälp!!

Jag kanske kan hjälpa dig ikväll om jag hinner. Annars vet jag att det är många här på buke som håller på i sketch up.
 
Sv: Sketch up hjälp!!

Tack för ditt svar :D Vet ju att det är det, men för tillfället verkar dem ha tagit semester :p Sitter just nu och går igenom alla tutorial´s på sketch up och försöker lära mig, men inte lätt inte...:confused:
 
Sv: Sketch up hjälp!!

Har nu läst på en hel del :bump:
och fått med mig bra information och märkt att en dörr får man inte endast ha minst två helt tre, så en till dörr måste ju finnas och då tänker jag att den ska finnas mellan två boxar längs med boxradsväggen så att säga..

Så ponera att man ändrar om dörrarna överlag, en bredare mitt på kortsidan sen fyra boxar på rad när man kommer in i stallet på vänster sida efter den fjärde boxen mellanrum för dörr, sen en box till, samt en box mitt emot sen sista. Foder och strö utrymme direkt innanför "huvudingången" (på kortsidan) efter den uppställningsplats/spolspilta gärna två uppställningsplatser då varav den ena kan vara spolspilta. Och sen sadelkammare på det, gärna med utrymme kvar till boxen längst uppe i hörnet.

Hoppas att mitt dravvel ger ngt vettigt :grin:

Hoppas ngn kan hjälpa till så skjutsa idéer åt mitt håll :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har lite framtids planer eller projekt på gården 🐶 1.Vi har ett gammalt häst stall m. 7st boxar, ganska stor sadelkammare, 1st...
Svar
1
· Visningar
1 681
Senast: Monifa
·
Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 574
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 808
Senast: spinxx
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 407
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp