Bukefalos 28 år!

Skicka på inkörning

_moa_

Trådstartare
Ja det är det jag funderar på nu. Först tänkte jag fixa det själv, han är ju så lugn och snäll. Men nu har det upp stått lite problem. Han har nu börjat känna sig säker i tömkörningen så nu är det dags att börja protestera! Förra gången stod han mer på två ben än på fyra. Jag tycker bara det är kul att han har lite vilja, men jag tror att han kan ha lite för mycket vilja för att jag ska fixa det själv. När allt är nytt för honom är han jätte snäll och medgörlig, men ju säkrare han blir destu mer åsikter får han.

Eftersom jag har en del tankar med den lilla killen vill jag att det ska bli så rätt som möjligt redan från början. Jag har inte tagit en enda lektion i körning ännu:crazy: Så det blir kanske pannkaka av allt om jag ska försöka köra in honom och det vill jag ju inte.
Han är ju inte så snäll som sin mamma som jag kört in. Henne satte vi bara på vagnen och sen var det bara att köra. Så lätt tror jag inte det blir med Tappi. Kanske i början, men han kommer nog disskutera en hel del senare och det är jag inte säker på att jag kan lösa.

Vad ska man tänka på när man skickar iväg dom på inkörning? Jag funderar på om man ska ha någon lektion för tränaren först med min andra shettis bara för att se hur dom jobbar.
Sen är min andra tanke att skicka honom till en lite mer känd tränare. Dyrare är det nog förmodligen, men det känns tryggare att skicka honom till en dyrare men mer känd än att skicka han till en billig människa som inte man hört så mycket om. Eller hur resonerar ni när ni ska skicka iväg hästar?
Han är ju min lilla bäbis så jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt:p
Vad förväntas det att hästen ska kunna när man skickar iväg dom? Vilken ålder brukar vara bäst?
Tappi är ganska valpig just nu. Han orkar inte koncentrera sig långa stunder.

Vill ha många tankar och åsikter om att skicka iväg hästen på inkörning:)
 
Sv: Skicka på inkörning

Åhh, skicka hit honom. Jag gör det gratis mot hans pussar :love:
 
Sv: Skicka på inkörning

Fjunet skrev:
Åhh, skicka hit honom. Jag gör det gratis mot hans pussar :love:

Vilket tåg ska jag sätta honom på?
Han är nydushad och fräch idag så det är nog inte någon som klagar på att han luktar annat än rosmarin:D

Jag ska inte betala plastikoperationen sen då när du ska sätta tillbaka din näsa då?
 
Sv: Skicka på inkörning

Sätt honom på första bästa, tågförbindelsen är bra mellan Gbg-Helsingborg :D

Pffft, den får han inte bita av. Då bits jag tillbaks.
 
Sv: Skicka på inkörning

Vad ska man tänka på när man skickar iväg dom på inkörning?
Att man skall följa med själv och delta!

Sen är min andra tanke att skicka honom till en lite mer känd tränare. Dyrare är det nog förmodligen, men det känns tryggare att skicka honom till en dyrare men mer känd än att skicka han till en billig människa som inte man hört så mycket om. Eller hur resonerar ni när ni ska skicka iväg hästar?
Jag lämnar en häst till en bra hästmänniska och kunnig kusk oavsett kändisstatus. Törs inte säga mer än så.

Vad förväntas det att hästen ska kunna när man skickar iväg dom? Vilken ålder brukar vara bäst?
2-2,5 år. Vad hästen "ska kunna" är nog olika från tränare till tränare. Hellre ingenting än felaktigheter är nog en vanlig uppfattning.
Själv anser jag att man ska ha immunicerat hästen mot allting konstigt här i livet samt ha klarat av tömkörningen. Och då är inkörningen i stort sett avklarad. ;)

LIA
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 619
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 382
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 136
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 725
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp