Bukefalos 28 år!

Skillnad på försäkringsbolag?

pastejja

Trådstartare
Jag funderar på vad ni har för erfarenheter med de olika försäkringsbolagen, vilka rekomenderas, rekomenderas inte och i så fall varför?
Ulrika
 
Sv: Skillnad på försäkringsbolag?

Du måste ringa runt och kolla. Det skiljer 500 kr / år för samma försäkring på min ena häst hos mellan IF och Agria. Jag har aldrig haft problem med utbet hos något bolag men prismässigt så måste man ringa runt.
Lycka till!
 
Sv: Skillnad på försäkringsbolag?

Hej!

Det bästa du kan göra är att ringa runt och prata med dem.

När man ställer frågan vilka bolag man skall undvika kommer det alltid upp skräckhistorier om att bolaget si eller så inte ersatt skador.

Det är viktigt att komma i hag att ALLA bolag har samma regler när det gäller skador som funnits innan försäkringen tecknades.

Det som kan skilja är främst självrisker och vad försäkringen kostar.

Det finns också flera olika nivåer av försäkringar som täcker olika mycket.

Jag tycker att det viktigt med en mycket väl täckande veterinärvårdsförsäkring.

Jag har valt en hög fast självrisk eftersom årskostnaden blir lägre
men jag vet att jag får den mest omfattande försäkringen som finns idag.

/Frasse
 
Sv: Skillnad på försäkringsbolag?

Jo det är säkert sant.. Vi hade Agria i alla år eftersom man ju helst inte ska byta bolag. Och eftersom jag ev. kommer att importera till våren känns det bra att kolla upp. Jag får sätta mig och ringa runt när jag vet vad det blir för häst. Tack för era svar!
Ulrika
 
Sv: Skillnad på försäkringsbolag?

är själv ute efter en nordsvensk och kollade försäkringsskillnader på agria och if. Lade in samma fejkade uppgifter på bägge sidor och det skilde en hundring till if's fördel. När det väl är dags kanske man ska ringa runt istället för att teckna försäkring via internet. Kan ju hända att det tillkommer en massa kostnader som inte syns på internet..?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Har sökt ersättning för bestående med från två olika försäkringsbolag och idag fått besked att jag endast får en mycket blygsam...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 199
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 240
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 149
Ekonomi & Juridik Jag fick ytterligare en höjning av vetrinärvårdsförsäkringen i år. Nu har jag en gammal häst som jag inte göra något större ingrepp på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 852
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bygga hinder
  • Hö- och halmskörd 2024
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp