Bukefalos 28 år!

skillnaden??

I

isan_love

vad e det för nån skillnad på arbetstrav nedsittning och trav nedsittning och mellan arbetstrav lättridning och trav lättridnign??
jag förstår inte skillnaden mellan de här olika vad menar ridläraren när de säger arbets....
 
Sv: skillnaden??

de är väl ingen skillnad på traven...arbetstrav är arbetstrav oavsett om man sitter eller rider lätt.
de är väl bara de att ridlärarn säger lättridning för att den vill att ni rider lätt..
 
Sv: skillnaden??

de är väl ingen skillnad på traven...arbetstrav är arbetstrav oavsett om man sitter eller rider lätt.
de är väl bara de att ridlärarn säger lättridning för att den vill att ni rider lätt..

ja men vad menas med arbetstrav vad e det för nån skillnad på när de säger arbets... framför trav lr gallop... och när de inte gör det
 
Sv: skillnaden??

Om jag förstår rätt nu vill du veta skillnaden mellan trav och arbetstrav? Det är ingen skillnad mellan dessa, det är samma typ av trav (samma i galopp). Däremot ökad, arbets och mellantrav är det skillnad mellan!
 
Sv: skillnaden??

Trav är ju själva gångarten.. men säger din ridlärare att du ska komma fram i trav menar hon arbetstrav ; Hästen ska trava på ordentligt och bjuda fram , inte rusa men gå fram i ett bra tempo.
Sedan sitter du eller rider lätt..

När man kan lite eller mycket mer och ska kanske tävla dressyr kan man lära sig mellantrav , ökad trav och salmad trav osv.. det är olika steglängder och olika sätt för hästen att samla sig. Typ. :)
 
Sv: skillnaden??

Vilken BRA fråga! Jag har sager "arbetstrav" och ibland "trav" utan att tänka på hur det uppfattas! Utifrån den kortar/ökar man. Typ. Just som föregående "talare" säger!
 

Liknande trådar

Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 776
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 211
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Min pensionerade pappa har hängt alldeles för mycket på olika internetforum där man har en sjuklig fixering vid att förneka könsdysfori...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 209
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp