Bukefalos 28 år!

skimmel travhingst

Sv: skimmel travhingst

Oooops....dubbelpost.
Thorry...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: skimmel travhingst

Tänkte nu att det var nå med Q i :) Thanks

Hittade Torg där också (Surprise;)) som mormors morfar.
Skimmelanlaget verkar slå igenom rätt bra om det är Torg, åtminstonde :)
 
Senast ändrad:
Sv: skimmel travhingst

KL
Enligt Majesty of Rock hemsida så ska han verka i aveln på begränsat antal ston -09.

Jag hade för mig att han inte var godkänd.:confused:

Han är inte godkänd, men man får betäcka utan icke godkänd hingst med restriktioner att inte få vara med i premie lopp och sådant. Athos Tilly är inte heller godkänd, han har också betäckt ett par år... Om du frågar mig är 10.000 rätt dyrt att lägga på en hingst bara för att den är skimmel när man inte får tillgång till alla lopp.

Någon som kan amerikanska stammar och vet var skimmelfärgen kommer in på den här hästen som finns i nordamerika och enligt kort på facebook är skimmel?
 
Sv: skimmel travhingst

HUr menar du? Skimmelfärgen är från kathleen grattan.... så mycket jag kan se av den stammen.
 
Sv: skimmel travhingst

Han är inte godkänd, men man får betäcka utan icke godkänd hingst med restriktioner att inte få vara med i premie lopp och sådant. Athos Tilly är inte heller godkänd, han har också betäckt ett par år... Om du frågar mig är 10.000 rätt dyrt att lägga på en hingst bara för att den är skimmel när man inte får tillgång till alla lopp.

Någon som kan amerikanska stammar och vet var skimmelfärgen kommer in på den här hästen som finns i nordamerika och enligt kort på facebook är skimmel?

Om jag inte är helt ute och cyklar så var hans farfar Laag en skimmelfärgad passgångarhingst. Han i sin tur måste ha fått skimmelanlaget från sin mor. Det måste finnas någon bild på Laag ute på nätet men jag lyckades inte hitta någon nu.
 
Sv: skimmel travhingst

Det ska finnas en sida med MYCKET bilder, jag ska se om jag kan hitta den.
 
Sv: skimmel travhingst

Det här med att länka till en sida har jag inte riktigt lärt mig ännu, men gå in och sök på pebblecreekfarm så hittar du vitingar, visserligen passgångare men vita "travare". Finns bilder på Laag, admirals express osv.
 
Sv: skimmel travhingst

Gäller inte det bara om hingst ägaren även är ägare till stoet 31/12 året före betäckning?
 
Sv: skimmel travhingst

nu får man betäcka med alla ston med vilken hingst som helst men de får inte gå premielopp eller vara med i vissa årgångslopp, de blir reggade i en egen del av stamboken om hingsten inte är godkänd eller är kasserad.
Eu-reglerna säger att man inte får hindra hingstägare att betäcka vilka ston som helst. Det här är ett sätt att ändå kontrollera aveln, fast jag hade velat prova Marion Mad Money på Västerbo, den kan bli intressant.
 
Sv: skimmel travhingst

Och så måste man väl lösa betäckningstillstånd för hingsten för att betäcka andras märrar?

Kostar ju nån krona så där...
 
Sv: skimmel travhingst

Jo, om man gör det med en icke godkänd hingst så måste man ju veta att det lönar sig. eller så hoppas man på turen:)
Jag vill ju köra premie med mina så det är inte aktuellt att använda en sådan hingst.
 
Sv: skimmel travhingst

När det kommer till färg så är det kanske lite synd då att den underbara Majesty of Rock inte verkar i aveln!

Majesty_of_Rock_huvudlag_2.jpg







Det gör han... Kolla in hans hemsida.... kan inte adressen men sök på google...=)
 
Sv: skimmel travhingst

jaha okej. ja mena kanske inte roliga färger men anorlunda på just travare. just nu har ja en som är stickehårig och jag var nästan säker på att han var efter tap in men han är efter coleman lobell. ja har träffat på nån enstaka skimmel, vore kul om man hitta en skimmel hingst(som förstås passar stoet)

kul att du har en stickelhårig vad heter mamman? finns en del skm undan xanthinette dom finns på flenmo egendom xanthinette själv var trevlig men hur avkommerna är kan jag inte svara på.
 
Sv: skimmel travhingst

Ja de e rätt kul :) fast de syns inte såå jätte mkt på honom men hans mamma heter iallfall dream w.w
Så ja kan inte säga riktigt vart de stickelhåriga kommer ifrån.
 
Sv: skimmel travhingst

Ja det undrar jag oxå, skickade frågan till en kompis som brukar kunna luska ut sådant. Det är inte alltid som stc har rätt färger skrivna i sina register, så det kan vara så oxå.
 
Sv: skimmel travhingst

Du fick inge svar om hon visste vart de kom ifrån? Min häst kanske är en såndär udda sak :D
Här är lite bilder där de syns mer att han är stickelhårig, dock inte lika mkt som tap in å hans avkommot har.
21312305.jpg

21995486.jpg
 
Sv: skimmel travhingst

HAr ställt frågan till henne, får se vad hon säger. MEn det ser lite konstigt ut, för jag själv kan inte hitta någon i stammen som skulle vara källan till det stickelhåriga.
 
Sv: skimmel travhingst

Ja de e rätt kul :) fast de syns inte såå jätte mkt på honom men hans mamma heter iallfall dream w.w
Så ja kan inte säga riktigt vart de stickelhåriga kommer ifrån.
nä det är svårt att säga vissa skimlar ut eller blir stickelhåriga sent då står det inte på stc, hade själv en hingst som föddes med nästan helt vit svans den behöll han till 3 års åldern innan den sakta blev helt svart med bara lite vita innslag. jätte mysko.
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
306
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
708
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 625
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
251
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp